Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3 röda lampor-Ny fix

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 3 röda lampor-Ny fix

http://rbjtech.bulldoghome.com/pages...com/XClamp.htm

http://copronymous.com/wp-content/up...-the-3rlod.pdf

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=595746

Nån som provat??

sånt ska man endast prova om man inte har garanti eller blir nekad lagning, det skjuter bara upp felet (brukar funka i max 3 veckor)

Comment

Jag är i just den situationen. skall testa detta trick tänkte jag. Sen får vi väl se hur länge det funkar. Verkar ju ändå som att det är rätt många internationellt som har fått igång sin konsoll lite längre än ett par veckor genom att köra detta knep

Comment

Känns lite lagom bra att fixa lödningar som släppt genom att trycka ihop dom istället...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Fast om man ska tro detta ryktet så är det kanske inte en så dum ide ändå att se till att få bättre anläggning mellan flänsarna och C/GPU och att trycka till det lite granna. Visst det är inte optimalt det håller jag såklart med om men det är ändå ett hopp för en annars brickad box. d v s minst 2500 för att kunna lira igen.

Som jag ser det så har jag inte mer än en hundring och några timmars jobb att förlora på att testa iaf.

Comment

Ja, eller så lutar man sig lite mot konsumentköplagen och reklamerar sin felaktiga xbox så att man får en ny...
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Testade detta igår, hade iofs inte 3 röda lampor men lutade ändå mot GPU fel då den hängde sig i spel efter ett par sekunder.
              Felet uppstod sakta men säkert, uppstod alltmer för varje dag som gick och till slut fungerade inga spel alls, inte ens inbyggda arcade spelen medans allt annat i dashboarden fungerade.
              Men testade denna fix igår och det slutade med 3 röda lampor samt att fläktarna inte gick igång och ingen bild, går ju som inte att återställa den längre heller
              Testat skruva åt det lite mer men hjälpte inte, för hårt och du knäcker coren eller moderkortet.
              Och glöm inte brickorna om ni testar, moderkortet viker sig ganska mycket och det slutar med att komponenter tar i heatsinken eller att moderkortet knäcks

Nån som vill köpa en flashad Hitachi 47D ? :P
              Näe fan, blir flashat med garanti nästa gång, iofs kostar de 700kr mer än en icke-flashad från giganten, tufft val...

Comment

Nope,men har bjudit på en defekt 360 med 3 röda lampor felet.
                Men är osäker på om det var så smart..Har EL/data utbildning och har skruvat mkt med datorer..vilket av ovanstående metoder är lättast och det fungerar bra?..
                Om jag vinner auktionen och inte får till 360'it, hur mkt tar ni på PSXCARE för att fixa den?

Edit: Föressten, kan någon ge mig en bra sida för alla skruvar,muttrar och brickor man behöver..Helst svensk sida.
                Last edited by cornan; 2007-06-13, 13:09.

Comment

Jag köpte de muttrar och skruvar som behövs på clas i sjön. Om du har en dremmel och har grejat lite med datorer så borde det inte vara några problem för dig att följa rbjtech:s tutorial. Sen om det funkar eller inte det vet man ju aldrig riktigt. Men det har ju funkat för rätt många iaf.

Comment

jiihhaaa! min konsoll lever! jag gjorde RBJTechs xclamp mod och till slut så gick den igång. Spelade FM2 i 3.5 timmar utan en frysning eller hackning.

Men detta är ju sålkart en metod som enbart ska användas om man inte har ngn chans att utnyttja garanti eller lliknande.

Comment

Finns en annan lösning som funerar lite halvt som halvt tydligen:

Nämnligen att linda in hela 360n i våta handdukar och ha konsolen på i 15-60 min. Detta ska tydligen ha fungerat för vissa, inte för andra.

OBS! Jag har också hört att det ska vara riskabelt att göra detta, att andra komponenter i konsolen kan ta skada av det.

Här finns en demostreringsvideo iaf: http://www.youtube.com/watch?v=CXU9AGLztR0

Detta brukar oftast bara fungera tillfälligt, men det kan vara värt ett försök innan man ger sig på att skruva i maskinen.

Comment

Våta handdukar?
                        Eh.... el + vatten brukar inte vara en speciellt bright kombo.
                        Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                        » Xbox360 FAQ

Comment

Här är en till video: http://www.youtube.com/watch?v=hjjinHmEoss

Står mycket om detta på internet faktiskt, här t.ex: http://www.destructoid.com/cure-your...s--31507.phtml

http://lazyside.wordpress.com/2007/0...y-lucky-towel/

Finns mer bara man söker...

Comment

Jo jag har läst om handdukstricket tidigare, å kollade nu även på dina länkar - men du skriver ju "linda in hela 360n i våta handdukar och ha konsolen på i 15-60 min.". Vart har du fått det ifrån?
                            Vatten + el är livsfarligt!
                            Alla handdukar i de videos och beskrivningar jag har sett är torra. Poängen med dem är att täppa till luftflödet i 360 så den överhettas och på så sätt "fixar" vissa dåliga lödningar.
                            Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                            » Xbox360 FAQ

Comment

De två som har en lösning på Xclamp problemet rekommenderar inte i något fall en överhettning av konsollen. Risken är mycket stor att man eldar upp ngn kritisk komponent.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X