Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

chippat 360 och live?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• chippat 360 och live?

Ska väl börja med att berätta att jag inte är så dirket insatt på det är med 360 chippen som finns idag. Hade en gång ett moddat executer xbox som jag var sjukligt nöjd med. Var underbart att bara kunna ladda hem alla spel man ville ha, även kunna lira emulatorer och på så vis få tillgång till massa gamla godingar om man var på det humöret. Var ju bara att dra över allt via ftp till boxen.

Dock råkade hela maskinen bli kortsluten efter att min bror lyckats dra bort den lilla biten som man kunde slå av och på chippet med osm gick utanför maskinen. Vilekt ledde till att sladdarna hängde något oskyddade och lösa. Inget att ora sig för tänkte jag då jag ändå aldrig slog av mitt chipp och den hade alltid häng löst och inte varit till någon sötrre nytta. nu var det ju bara tre små kablar som syntes. Det råkade dock korsa varandra med deras oskyddade delar och maskinen brannupp innefrån kan man väl säga.

Anyway nu ska vi inte prata om mitt gamla xbox utan om mitt snart inköpta xbox 360. Och jag tycker det skulle vara helt underbart att ha ett chippat xbox eftersom jag då skulle slippa bry mig om regioner och dessutom kunna ladda hem ett och annat singel-player spel för att sedan bränna ut och lira.

Men nu är det så att jag är riktigt intresserad av livefunktionen också till 360. Och eftersom man tydligen i alla fall för ett tag sedan blev direkt bannad från live om man nu hade ett chippat 360 så blir det ett tungt val så länge det nu inte finns något chipp där ute som slår av sig själv automatiskt så fort maskinen försöker koppla upp sig mot live?

hittade ett ganska intressant NME-kort som verkade ha firmware stealth och grejer. Fungerar det någorlunda säkert ellermåste jag helt enkelt bita i det sura äpplet och köra helhjärtat och ädelt med min 360 för att kunna njuta av live?

Förstår naturligtvis att det inte går att spela backup spel via Live men om man köper nått orginal sådär så kanske det vore nice att lira live

i dagsläget tror jag inte det finns många som skulle rekommendera att chippa sitt xbox 360 framför att flasha. Chipen har kommit så pass kort i utvecklingen och fyller i princip samma funktion som en flashning gör för tillfället.
    Ang. livespel så ska det senaste firmwaren (iXtreme 1.2) vara helt live säker, men allt spel sker så klart på egen risk. Man är aldrig 100% säker.

Comment

åhå okej, men som sagt det är med modernare moddning är jag inte så hajk på. berätta gärna skillnaderna med flashning och annan matnyttig information om moddningen av 360

Comment

Måste få fylla i med en tilläggsfråga som passar in så bra här: om jag är mest intresserad utav Live för att kunna ladda ner extramaterial och framförallt komma åt Arcade-biblioteket, skulle jag då kunna känna mig i stort sett helt säker ifall jag nu inte spelar någonting online?

Eller vad är det egentligen som Microsoft går på när de bannar folk, ifall nu någon vet det? Känner den nya mjukvaran utav ifall en 360 är flashad/chippad eller går den helt och hållet på vilka skivor man har stoppat in (om de är brända eller original), oavsett om man nu har spelat online eller ej?

Vilka av följande scenarios riskerar egentligen bann och inte:

1. Jag har en flashad 360 med Live, det enda jag använder mitt konto till är Xbox Live Arcade.
        2. Jag har en flashad 360 med Live, jag spelar förvisso online men är bara med de spel som jag har köpt.
        2. Jag har en flashad 360 med Live, jag spelar online och offline hursomhelst med kopierade spel.

Comment

Så fort du kör ett kopierat spel så riskerar du att bli bannad.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av ConraDargo2 Visa Inlägg
            Måste få fylla i med en tilläggsfråga som passar in så bra här: om jag är mest intresserad utav Live för att kunna ladda ner extramaterial och framförallt komma åt Arcade-biblioteket, skulle jag då kunna känna mig i stort sett helt säker ifall jag nu inte......
            mycket bra inlägg, tog upp mycket som jag själv undrar över.

Så svara gärna på dessa frågor

Comment

Tror att Hansis enkla svar gällde för alla mina frågor - har man en gång spelat någonting kopierat, oavsett om det är offline eller online, så riskerar man att bli bannad efter det.

Comment

Jaha....då måste man ju helt enkelt fortsätta spela då =)

Comment

Okej men låt oss säga att du vill flasha ditt xbox 360. och totalt struntar i att skaffa live. kan du då (på ett smidigt och enkelt sett) hitta och ladda hem alla uppdateringar till spel och maskinen och även ladda hem arcade spelen (sjukligt sugen på castlevania), till datorn och sedan överföra dem vidare till xbox hårddisken?

Comment

Du får nog flytta hårddisken till en ej bannad xbox för att plocka hem uppdateringar. Nackdelen är att du inte får eventuella licenser signade till din egen xbox, så du kan bara köra licensierade downloads när du har rätt gamertag inloggad.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

OKej hängde inte riktigt med där..

Men snart kommer i alla fal den otroligt efterlängtade juni lönen med midsommarbonus och grejer. Och då kommer det tammefasiken bli ett 360. Så mycket spel jag vill ha, dock så få jag har råd att betala för :P

så det kommer nog bli en moddad box är från psxcare.
                      Men vilken modell bör man köpa? Vill ha något med kavlité och inte så mycket krångel.

Att det inte finns något sorts moddning som är 100% live säker har jag förståelse för men om man nu vill leva lite farligt och köra live, i alla fall för en liten stund och kunna ladda hem lite arcade spel till lådan, vad bör man då satsa på?

Jag kommer nog bara använda min box till mediaspelare, spela backups, ladda hem några spel via Live arcade. Det är nog allt. Att spela på live tror jag nog att jag kan hoppa över och bara använda live när jag behöver en ny uppdatering eller dyligt

Comment

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=447&xSec=1

Comment

låter ju helt kanoners. blir en beställningen till slutet av månaden.

Lite funderare nu bara angående det är med att inte starta "live-säkra" backups.
                          Är det vanligt med sånna releser men framför allt om jag tex hyr ett spel eller lånar av en kompis. och bränner en img fil på detta (eller hur man nu gör när man bränner 360 spel.) kommer den då vara live-säker?

Comment

bump

Comment

Om du gör rätt när du gör din backup och ser till att läsa ur inte bara en korrekt SS.BIN utan även DMI.BIN och PFI.BIN, samt ser till att få med videopartitionen på rätt sätt...ja då blir det livesäkert med iXtreme...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X