Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur ser scenen ut efter banningarna?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur ser scenen ut efter banningarna?

Hej, jag har varit utan 360 ungefär ett halvår nu och jag undrar hur scenen ser ut nu efter de börjat banna konsoler. Jag har fått för mig att all form av piratkopiering skulle dött vid det här laget, men så verkar det inte vara?

Funderar (som arbetslös) alltså på att skaffa en till 360, och beroende på hur den här tråden går, modda den. Det finns ett par intressanta spel, men inget som direkt skriker "köp en 360 och betala för dessa spel!11".

Så hur ser det ut? Flödar piratkopiorna lika mycket som förut? Har det kommit sätt att undvika att bli bannad? Do tell.

Du blir bara bannad från xbox live, dina backups kan du lira precis lika bra som innan du blev bannad. Det enda du inte kan göra är att spela via xbox live.

Så det är inga problem med att spelen inte funkar bara för du blir bannad, bara köra på!

Comment

Men är inte det en rätt fet nackdel? Live var ju det som höll 360 igång, åtminstone för mig. Online-delen i spelen är sen oftast det utvecklare fokuserar på.

Comment

Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
        Men är inte det en rätt fet nackdel? Live var ju det som höll 360 igång, åtminstone för mig. Online-delen i spelen är sen oftast det utvecklare fokuserar på.
        Om du vill spela multiplay online: JA
        Annars: NEJ

Uppgraderingar av mjukvaran som släpps går att ladda ner och bränna ut på skiva. Och spelen fungerar ju utmärkt offline.

Comment

Som sagt gillar du live fixa firmware 1.2 och hoppas på det bästa. Jag kör med konsole för singleplayer spelen. Online håller jag med till pc'en.

Comment

jag sålde min bannade och köpte en ny och fixade Ixtreme 1.2 och nu spelar jag Live igen med brända spel...inga problem att få tag i de eller så....var väl svaret du sökte antar jag?

Comment

Ingen som bannats med "iXtreme" än alltså?

Comment

Jag köpte en sån här av psxcare:
                Xbox 360 Premium XTREME DUAL FIRMWARE SAMSUNG

Om man ser till att köra på orginal firmware när man är online finns det då nån risk att man blir bannad?
                Om man åtminstonde vågar köra orginalspelen online?

Tycker det borde vara lugnt men ville inte riskera att bli bannad.

Comment

Grejjen är ju att, ingen som vet om du spelar bränna spel offline så sparas kanske information ändå, till nästa gång du går ut live, så säker är man nog aldrig om du inte kör lagligt så.!.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X