Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

iXTREME 1.2 Hitachi

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

http://www.posten.se kan du kolla allt sånt Postal

Comment

Enligt folk på #FW så kommer den nya toolboxen på måndag, vilket passa mig utmärkt för i morgon så är jag ändå upptagen

Comment

blir väl att se till att alla spelen är stealth-patchade så länge istället

Comment

Topic is 'iXTREME HITACHI Stealth fix (Minor bug - Memdump) Coming Soon/ Still able to play Live | New fwToolbox /w 79flash = Mond'

Tydligen en patch på G till nya firmwaret för o fixa en memdump bug. kommer säkert mycket snart

Comment

I have finished ported the ixtreme 1.2 to the new toolbox, but I heard that this ixtreme release has a minor bug, I am not sure to release it if gonna needs change.

Can somebody confirm the bug rumour?

Quote from: prolific on Today at 03:04:47 AM
            awesome news ... no more need to desolder the chip for 79FK and flash it with an external programmer

Yes, no need tsop removal anymore

Skit bra bara o vänta på en fix för FW sen så ska det ochså in i toolbox igen... alltid är det nått

Comment

no more need to desolder the chip for 79FK and flash it with an external programmer..

väntat länge på det där! har inte rört xboxen på c:a 3 månader men nu jeflar..

Comment

http://nl.youtube.com/watch?v=rpZCmTRTsEw

sådär....

Comment

Postal: Kan inte det lika gärna vara att dom läser in fw efter att dom lött isär dvdläsaren? Eller det kanske inte ser ut så i programmet då?

Vore ju fint om dom äntligen löst 79orna, har du hunnit testa Hansi?
                  Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Original inlägg av Postal Visa Inlägg
                    ja inte helt fell.... nån som vet vad ett sånt där 16.00 paket kan kosta ungefär? typ under 3 kg?
                    Mitt Xbox360 kostade 185kr att skicka i ordentligt packad kartong med Företagspaket 16:00. Borde ligga där runt, beroende på storlek på kartong och hur pass överdrivet med packningsmaterial du använder.

Comment

Original inlägg av evr Visa Inlägg
                      Mitt Xbox360 kostade 185kr att skicka i ordentligt packad kartong med Företagspaket 16:00. Borde ligga där runt, beroende på storlek på kartong och hur pass överdrivet med packningsmaterial du använder.

fick tips om en polare som var inne på psxcare med 2 läsare inlindade i 2 toarullar

Comment

toarullar? aldrig hört talas om bubbelplast eller tidningspapper? :P

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                          Du kan skicka med pengar i paketet om du vill, men det rekommenderas inte och strider mot postens regelverk.

Returfrakten blir 100:- + 50:- postförskottsavgift (vilken du slipper om du lägger med pengar eller sätter in pengar på nordea 3009-1702720)
                          för över 500kr för jobbet och sen betalar jag fraken när jag hämtar ut dom om det är ok?

Comment

Yes då har man testat

Redan flashat 4 Hitachi spelare med iXtreme, inga problem med något av alla de spel som funkat till iXtreme till Samsung. Lika lätt som alltid, grymt bra jobb av folket på scenen.

Nu väntar jag bara på v.79 och v.78 lösningarna.
                            360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

Comment

C4EVA iXTRM HITACHI v1.2 Stealth rev2

>> A new firmware has been released for the Hitachi-LG GDR-3120L dvd-rom unit for the xbox360 ..
                              (v1.2) Hitachi rev2 - Small bugfix to memdump stealth
                              As a sidenote, the original release will still be quite fine to use on xbox live. This patch is merely theoretical security, and not currently used. For those of you who were getting errors at the end of the batch file, this will fix it.

Så nu finns buggfixen! En toolbox för 0078 och 79 kommer inom 24h

Comment

Original inlägg av Postal Visa Inlägg
                                för över 500kr för jobbet och sen betalar jag fraken när jag hämtar ut dom om det är ok?
                                Då kan du ju lika gärna låta bli, då måste jag ju ändå skicka med pf = du får betala både frakt och pfavgift...
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X