Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Chip eller flashning, vad är bäst idag?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Chip eller flashning, vad är bäst idag?

Hejsan!

har fått min 360 stulen, då jag fraktade den från en kompis och hem så lämnade jag den tyvärr i bilen över natten.

Nu undrar jag vad som är bäst att köpa idag, ett chippat eller ett flashat (och vilken firmware i så fall)?
    Jag har inget behov av live-spelning, har aldrig spelat live och kommer inte heller, så det spelar ingen roll för mig.
    Det jag vill är att helst ska mina gamla spel fungera direkt utan att bränna om dom.
    Fungerar mina gamla spel med iextreme? har för mig att dom inte gör det.

Sen undrar jag om man väljer att köpa en xbox med äldre firmware, kan man då spela de spel som är patchade för iXtreme?

Tack på förhand!

köp flashat.
    allt du tror stämmer

Comment

Tack så mycket för svaret

Då blir det att köpa ett flashat med lite äldre firmware då eller?

hur är det med det sista jag nämnde, kan man spela spel som är patchade för iExtreme med äldre firmware?

Comment

Kör en maskin med Xtreme 5.3 om du vill vara säker på att alla dina gamla brända spel ska fungera. iXtreme startar ju bara spel som är 100% korrekt patchade.

Spel som är patchade för iXtreme är inga problem. De är ju bara mer lika ett originalspel. Å såna funkar ju ;-)
        Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
        » Xbox360 FAQ

Comment

Tack så mycket för svaren, då har jag nog koll på vad jag ska köpa.

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
            Kör en maskin med Xtreme 5.3 om du vill vara säker på att alla dina gamla brända spel ska fungera. iXtreme startar ju bara spel som är 100% korrekt patchade.

Spel som är patchade för iXtreme är inga problem. De är ju bara mer lika ett originalspel. Å såna funkar ju ;-)
            Om jag får låna tråden lite då jag också är påväg att köpa en 360

Borde man inte kunna köra de flesta spelen även om man köper en ixtreme låda?

Hur många av spelen som släpps idag är inte 100% rätt patchade??
            Patchas inte även gamla releaser såhär i efterhand för att funka med ixtreme?

Comment

Original inlägg av mattias80 Visa Inlägg
              Om jag får låna tråden lite då jag också är påväg att köpa en 360

Borde man inte kunna köra de flesta spelen även om man köper en ixtreme låda?

Hur många av spelen som släpps idag är inte 100% rätt patchade??
              Patchas inte även gamla releaser såhär i efterhand för att funka med ixtreme?
              Man kan använda XDVDMulleter som finns att ladda ner lite här och var, det programmet kopplar upp sig mot en databas utav PFI och DMI filer och så vidare och patchar spelen automatiskt.
              Har testat det och det funkar för mig
              Last edited by TM1; 2007-07-12, 19:32.

Comment

Original inlägg av TM1 Visa Inlägg
                Man kan använda XDVDMulleter som finns att ladda ner lite här och var, det programmet kopplar upp sig mot en databas utav PFI och DMI och så vidare och patchar spelen automatiskt.
                Har testat det och det funkar för mig
                Då ser jag ingen anledning att inte välja ixtreme
                tack

edit: Så, ett stycke 360 beställt från psxcare!
                Last edited by mattias80; 2007-07-12, 16:03.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X