Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

får "Unrecognized disc" på varenda skiva

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Nix, funkade inte. Fick samma problem på Fantastic 4 Silver... DNL releasen.
    Provade i både 2,4 & 4x.

Comment

Original inlägg av ktd Visa Inlägg
      Nix, funkade inte. Fick samma problem på Fantastic 4 Silver... DNL releasen.
      Provade i både 2,4 & 4x.
      Vad har du för rom i 360`n? Och vad har du för skivor?

Comment

Samsung, vet ej modell eftersom jag köpte den färdigflashad av PSXCARE i torsdags (min första box blev bannad).
        Kör med Verbatim och en Pioneer 111

Comment

Hm skumt! ....borde ju funka! =/
          Har exakt som du ,men har en hitachi i boxen!

Comment

Tycker jag med...
            Men antar att det är imagen som strular. Har andra som funka på samma skivtyp och med samma brännare.
            Men kör jag Fantastic 4 i Dvdmulleter så verkar den OK. All info kommer upp och så...

Comment

Använder du verifiering?, påverkar i.o.f.s. inte själva bränningen, men kan i alla fall utesluta felbränningar, oavsett 2,4 eller 4x hastighet.
              Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

nix, ingen verifiering...

*EDIT*
                Kör med CloneCD. Har ImgBurn blivit bättre på DL-bränning nu?
                Kanske skulle testa det...

Comment

ok, det tar ju 15 minuter extra att bränna en skiva, men det kan det ju vara värt om man inte finner orsaken till att det inte fungerar. Känner du nån annan med flashad 360 så du kan testa dina skivor där?
                  IMG-burn har ju en funktion att köra endast verifiering så du inte behöver bränna om den igen. Vet inte om clonecd har den funktionen, ifall det nu är så att du använder den.
                  Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Tänkte bara säga att Verbatim löste problemet. 5/5 lyckade bränningar med verbatim och min samsungbrännare så, tack för svaren

Comment

Original inlägg av Rainmaker Visa Inlägg
                      Tänkte bara säga att Verbatim löste problemet. 5/5 lyckade bränningar med verbatim och min samsungbrännare så, tack för svaren
                      Gott att höra att det löste sig.
                      Inte omöjligt, men osannolikt att det skulle fungera felfritt även med dina kodak-skivor om det nu var så att du inte hade ändrat booktype innan, för det är en förutsättning för att x360 ska uppfatta skivorna som spel.

Comment

Ta alltid för vana,att köra på det bästa media! När du bränner till 360 dvs VERBATIM!
                        Tveklöst bästa skivorna till 360 om du vill ha hållbara skivor med bra medium!
                        Är dyr som attans!,men är värd varenda krona! ...och tål spiken =)

Comment

Original inlägg av Postal Visa Inlägg
                          Sorry!

Man ska bränna i 4x specielt om man har en pioneer brännare för att inte få fell vid början av bränningen!

Tror du inte mig så får du titta på xboxhacker om detta.
                          Har en Pioneer. Har bränt mina skivor i 2.4x hela tiden och inte fått någon felbränd skiva. Så hastigheten man bränner med är ganska ovesäntlig.

Comment

lång diskution om själva bränningen... men ni har kanske missat något...
                            Det är en ganska känslig operation .. jag bränner alltid i 8x ... men jag ser ALLTID till att datorn inte gör något annat än att bränner skivor..

stäng ned alla tjänster som du inte behöver och skaffa ett BRA antivirus program som inte tar all kraft från datorn (NOD32)

Comment

Det finns ingen "bästa" brännhastighet på skivor, utan det beror helt och hållet på hur bra själva skrivytan fungerar ihop med din brännare/bios i brännaren. Det kan till och med vara så att en skivsort som har fungerat ypperligt i din brännare i alla olika hastigheter inte går att bränna över huvud taget efter att man uppdaterat bios i brännaren, så det vettigaste och igentligen enda sättet att få perfekta bränningar är att testa med olika media i olika hastigheter och se vad som fungerar för dig. Och framför allt hålla sig till den median OCH biosen i brännaren, även om det skulle dyka upp en ny på nätet.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X