Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har jag gjort bort mig totalt?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Har jag gjort bort mig totalt?

Tjena, skulle precis flasha in den senaste firmwaren till min hitachi.. Modellnr 47 på läsaren.. Men när Firmware toolbox 4 höll på att ladda över så fick jag "svarar inte" i mitt windows så flashningen avbröts! Xboxen startar men dvdläsaren går inte att trycka ut med knappen och verkar inte gå att hitta åt igen men datorn. Är de helt kört eller finns de någon räddning? Har orginal firmware och key'n undansparat..

Edit: Den hittas i bios men när ja ska gå in i modeb så verkar de inte fungera (kör slax metoden) för den kommer inte upp i windows som den direkt gjorde förut.. Kan de vara att ja har en skiva som sitter i xboxen som ja nu inte får ut? Kanske ska testa någon annan modeb metod..
    Last edited by cewe; 2007-07-15, 21:52.

Använd inte fwtoolbox till annat än v78r... :-)

Och gör extra backuper av din orig.bin, så att du kan flasha in rätt nyckel i en annan drive, eller låt oss fixa din drive om du inte hittar en ny.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      Använd inte fwtoolbox till annat än v78r... :-)

Och gör extra backuper av din orig.bin, så att du kan flasha in rätt nyckel i en annan drive, eller låt oss fixa din drive om du inte hittar en ny.
      jasså jaha tyckte de gick så smidigt när den gjorde allt åt en i princip, sen att programet hängde sig vet ja inte om ja ska klandra programet eller datorn.. :P har backup på min orginal och ja har nyckeln så de är lungt, men jag kan alltså inte få igång den själv? Vad tar ni för att fixa den om inte annat?

Va fundersam på att testa ett annat modeb trick men de kanske är lönlöst?

Edit: så min box är inte oanvändbar utan de går att fixa?

Comment

Vi KAN fixa den, men det handlar om c:a 1000:- i arbetskostnad, beroende på om det är epoxydränkt flashchip eller ej.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Vi KAN fixa den, men det handlar om c:a 1000:- i arbetskostnad, beroende på om det är epoxydränkt flashchip eller ej.
          åhfan är de såpass med jobb till att få den att fungera, undra va de kan kosta att få tag på en ny läsare då..

Comment

Original inlägg av cewe Visa Inlägg
            åhfan är de såpass med jobb till att få den att fungera, undra va de kan kosta att få tag på en ny läsare då..

en kille säljer en läsare på t.r.a.d.e.r.a. för 200kr aktionen tar slut den 21e

så skynda ;D Rom

Ver: 0047DJ

Comment

Original inlägg av Postal Visa Inlägg
              en kille säljer en läsare på t.r.a.d.e.r.a. för 200kr aktionen tar slut den 21e

så skynda ;D Rom

Ver: 0047DJ
              Tack för tipset!

Comment

Nu har jag fått en ny dvd, exakt samma modell som jag hade innan tillochmed! (tack till Postal för tipset)

Nu är frågan hur gör jag enklast för att byta till rätt nyckel osv? Och finns de något jag ska tänka på? (har sparat undan: 47_23.bin, 47_23S.bin, key.bin, now.bin, was.bin och jag sparade en text fil med KEY'n..).

Comment

Jag kan bara säga som så att det är svårt att hitta dokumentation för hur man korrekt byter key i en hitachi. Och att jag tar 500:- för att göra det :-)

Orkar inte skriva någon guide, det skulle ändå bara sluta med att någon gör fel och brickar driven ändå...

Jag får in Hitachiläsare till 360 i slutet av veckan ifall någon annan behöver som råkade hitta denna tråd.

Comment

Jag kan bara säga som så att det är svårt att hitta dokumentation för hur man korrekt byter key i en hitachi. Och att jag tar 500:- för att göra det :-)

Orkar inte skriva någon guide, det skulle ändå bara sluta med att någon gör fel och brickar driven ändå...

Jag får in Hitachiläsare till 360 i slutet av veckan ifall någon annan behöver som råkade hitta denna tråd.
                    Okej tacksam för svar, ska försöka få igång driven och hittar jag nåt så ska ja försöka komma ihåg att länka den i den här tråden.. Annars får ja ta ditt erbjudande och skicka in den

Comment

Okej tacksam för svar, ska försöka få igång driven och hittar jag nåt så ska ja försöka komma ihåg att länka den i den här tråden.. Annars får ja ta ditt erbjudande och skicka in den

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X