Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa xbox360 i USA...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Köpa xbox360 i USA...

Hej hej...
    tänkte kolla med er om ni vet om det är några större skillnader på den amerikanska varianten? Då den kostar 300 dollar här för en premium, och med tanke på dollarn så blir det väldigt billigt.
    Men vill ju gärna kunna modda den, så vet någon vad man bör tänka på eller om det ens går att ta hem den?!

tack på förhand!

Inga problem att modda den, enda skillnaden är att du får tanka NTSC-U spel istället för PAL (vissa spel är ju regionsfria iofs).

Comment

Så jag behöver inte oroa mig för vilken DVDdrive den har... klart det är bra o få samsung, men hur mkt svårare är hitachi eller "philips"

För annars lönars det sig kanske att köpa från ******* och be säljaren kolla om han har samsung drive.

Comment

**** = annonsföretag

Comment

vart har du tänkt dej att köpa ifrån? funderar lite på vart det är billigast?...

Comment

jag är i USA just nu, jobbar här. köper från bestbuy eller nåt...
            finns för 200 dollar som blir skitbilligt...

Comment

jasså, fan va najs... va?? :O 200$ ?? de va som fan, ett core då da eller?

Comment

yes 300 för prem.
                sorry 250 från vanlig butik för core

Comment

Om man får 3RLOD med ett US-serienummer och ringer svenska supporten, hur reagerar de då?

Comment

Original inlägg av RockoW Visa Inlägg
                    Om man får 3RLOD med ett US-serienummer och ringer svenska supporten, hur reagerar de då?
                    Det är ju det som är problemet. De kommer förmodligen inte vilja reparera den i det fallet. Och risken är hög för att en 360 kan paja.

Annars kan du ju ha otur och få en Benq-drive, men den finns vad jag vet än så länge bara i Elite-modellerna. Troligtvis lär du få en Hitachi V79 (tror inte att Samsung finns kvar öht i USA, iaf inte på nya maskiner).

Comment

ok, så det är bättre att köpa en begagnad hemma i Sverige? typ 500-1000 kr dyrare... kan ju vara värt det... eller bara gå och köpa en ny? Ingen som nyligen köpt ett amerikanskt xbox? hehe

Comment

Om man köper en elite ifrån usa eller sverige när eller om dom kommer hit kan man trycka i sin samsung eller hitachi läsare i den då?
                        Stolt ägare till en 360 konsoll med

Mitt xbox

Comment

Original inlägg av RockoW Visa Inlägg
                          Saken är att oavsett om du köper ett japsar maskin, US eller ett svenskt så är du ändå kund.

Comment

Sen kan det ofta vara så med elektronik att det inte längre gäller världen över.
                            Har för mig att det var så när vi köpte vår kamera där att garantin gällde enbart så länge man var inom nordamerika.
                            Kolla upp ifall garantin gäller världen över!
                            MVH
                            Mikael Bäck

Comment

Det är ju det som är problemet. De kommer förmodligen inte vilja reparera den i det fallet. Och risken är hög för att en 360 kan paja.
                              Varför skulle den pajja? Om du flashar den har du väl ändå ingen garanti?

Jag säger köp! Det är ju billigt, inte så mycket att förlora...

/Niklas

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X