Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Om du har fått ett error när du verifierar en bränning betyder det att när din brännare jämför ison med det som finns på skivan så innehåller det inte samma information, alltså har det inte blivit rätt bränt. På en film eller musikskiva spelar det ingen roll för det mesta, för den kan fortsätta även om det skulle vara nåt fel, men ett spel behöver all info för att fungera. Om det skulle vara så att felet är mitt i en filmsekvens skulle det rent teoretiskt kunna fungera även på spel, men jag skulle nog bränna om det igen. Du vet ju inte var på skivan felet är, så det kan fungera helt felfritt i början. Det är ju inte kul att komma ända till slutet på ett spel om det skulle hänga sig strax innan sista uppdraget.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
hmm, nej i.o.f.s, men i så fall är det ju helt onödigt att du har haft verifiering aktiverat över huvud taget. Verifieringen i sig påverkar ju inte själva bränningen, utan meddelar bara om brännaren har bränt samma data som finns i din iso. I mitt fall slänger jag nerladdningen när jag bränt ut den, (antog att andra gjorde samma sak) så då blir det lite mer problem att bränna den igen senare om den skulle hänga sig.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
jovisst, om man hittar den igen, efter låt säga typ 1 år när man märker att spelet hänger sig.
Men för att svara på den frågan du ställde från första början:
JA, om du vill veta att bränningen blir rätt.
NEJ, om du skiter i om den är rätt- eller felbränd bara skivan startar upp.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Comment