Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ring of death - what now?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ring of death - what now?

Har flashat min Samsung och nu fick jag ring of death.

Om jag köper ett nytt klistermärke härifrån och skickar iväg det till M$, måste jag då flasha till orginalfirmware innan? Blir de ledsna annars?

Finns det något sätt att fixa det själv? Inte handdukstricket. Det verkar ganska kasst.

Det går oftast att fixa själv, på min funkade x-clamp replacement.. dvs man byter ut orginal kylpastan som suger mot arctic silver och "x" fästena mot vanliga skruvar samt brickor (finns tråd om det här, sök...).. men om man har möjlighet o få de fixat på garanti så är det nog bättre..
    ja skulle då inte changsa med o skicka in en flashad box nu iaf även om det gått för vissa..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

Hur går X-clamp replacement till då? Finns det någon guide där ute? Jag vill lira GH2

Comment

Ojdå, tråden. Tack!

Comment

Japp, flasha tillbaks, sätt på klistermärke du köpt, sen får du en ny. Simple as that.

Comment

Måste man verkligen flasha om? Gjorde nämligen inte själv, så om jag ska göra det så kostar det 300:- extra... =/

Comment

Original inlägg av Mfah Visa Inlägg
              Måste man verkligen flasha om? Gjorde nämligen inte själv, så om jag ska göra det så kostar det 300:- extra... =/
              Nej det "måste" man inte, men det skulle nog inte skada. Polaren skickade ner en bannad + flashad box (som hade 3RLOD) och fick en splitterny oflashad, obannad box av Microsoft efter några veckor...

Men det är ju ingen garanti att alla har samma tur.

//J

Comment

Finns det någon som lämnat in en flashad och haft sån otur att de på något sätt har märkt det och därmed förlorat sin låda?

Comment

Psxcare borde ha en utbytesservice.
                  Dvs man kan byta in sin flashade DVD innan man skickar in boxen, Får man tillbaka en ny så får PSxcare den & man får tillbaka sin gamla. Får man tebax den beggade som kommer från PSXcare så får man betala en hundring eller nåt för lånet..

Comment

Nå, vågar jag skicka in den med flashad läsare? Eller ska jag pröjsa en kille 300:- så han kan flasha tillbaks den?

Comment

Betala 300 kr, och få lugn och ro i sinnet
                      Sen skicka in den, bäst så.

// André
                      PSP 1.5 Jap Original, 4gb Hd, 2x batteri (3.40 flash)
                      Xbox (Flashad, ej chippad)
                      Xbox 360 (iXtream 1.2)
                      EEE 901 WinXp

Comment

Men.. sen kostar det 300:- till.

600:- alltså. Mycket pengar för min del.
                        Är det NÅGON som skickat in den med flashad dvdläsare och blivit påkommen av Microsoft?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X