Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

var sitter Serienr på xbox 360, SNABBT SVAR!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• var sitter Serienr på xbox 360, SNABBT SVAR!

Ska in och köpa ett xbox 360 nu. Dock har han ignet kvitto men endast serienr som behövs, right?.

tänkte bara kolla så serienr eller så inte var bortskrapat.
    Så är det någon vänlig själ som skulle kunnat berätta var serienr sitter på konsolen?.

Tacksam för snabba svar då jag ska sticka om 25min!

Mvh Carl

det sitter ovanför Ethernet utaget
    Xbox 360 Flashad (Egengjord Firmware)

Xbox 1.4 Halo 2 Boxen från Ebay

XBMC

250 GB HDD

Comment

på baksidan på etiketten....12 siffror långt ska det vara tror jag...står väl serial number?

Comment

ja de va ju de jag sa

XBMC

250 GB HDD

Comment

och jag svarade 1 min efter dig o såg inte att nån hade svarat Mr Dryg

Comment

haha fan vad du var snäll då

Comment

förlåt då Micky mus

XBMC

250 GB HDD

Comment

Hehe, för att vara riktigt säker så kolla inne i luckan på fronten där usb portarna sitter... har faktiskt fått konsoler där serienummret där inte matchar skalets

/Gemet

Comment

Original inlägg av fex Visa Inlägg
                  Ska in och köpa ett xbox 360 nu. Dock har han ignet kvitto men endast serienr som behövs, right?.
                  Bara nyfiken.
                  Till vad behövs endast serienummer? För att kunna skicka in på garanti? Hur vet man att det inte är en stulen box man köper när och om man köper begagnat, och i så fall, har M$ någon lista på sådana maskiner?
                  Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
                    Bara nyfiken.
                    Till vad behövs endast serienummer? För att kunna skicka in på garanti? Hur vet man att det inte är en stulen box man köper när och om man köper begagnat, och i så fall, har M$ någon lista på sådana maskiner?
                    Köper du en begagnad så kanske det inte är nån garanti alls på den om den redan är registrerad hos MS på nått annat namn!

Så när du ringer o säger ditt serienr o sen att du heter typ gayloopan så ser dom att konsolen inte är din (för att den är registrerad på mr FAG) och NO GARANTI FOR YOU!

Comment

Original inlägg av Postal Visa Inlägg
                      Köper du en begagnad så kanske det inte är nån garanti alls på den om den redan är registrerad hos MS på nått annat namn!

Så när du ringer o säger ditt serienr o sen att du heter typ gayloopan så ser dom att konsolen inte är din (för att den är registrerad på mr FAG) och NO GARANTI FOR YOU!
                      Jo det förstår jag sedan gamla trådar, men det jag undrade över var vid vilket tillfälle räcker det med serienr utan kvitto? Anledningen till frågan var inledningen på denna tråden av fex.

Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Ang diskussionen om ägare av konsoll och så, Hörde av någon att ett ägarbyte kan ske. han skrev i ett mail såhär :

Hej fex! Man ringer till Microsoft och uppger maskinens serienummer. Där har de min
                        information, namn, adress och personnummer. Det är bara att ringa dem

Comment

Klart som korvspad att det måste gälla även en beggad Xbox.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X