Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med backups? (Brännda skivor)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av joakimnestor Visa Inlägg
    Brännde ut BioShock igår och det funkade prima. Idag har jag försökt spela både Viva Pinata och NFS Carbon men ingen av dom funkar, står Unrecognized Disc. Har bra brännare och skivor, firmware 1.2.

Vad kan det bero på? Nån lösning/ide?
    Om du förväntade dig nåt svar där får du allt säga vilken release av spelen samt vilka skivor och vilken brännare du använder..
    Lite svårt o va tankeläsare för dom som kan hjälpa till....
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

Viva.Pinata.PAL.MULTI.XBOX360 och Need_for_Speed_Carbon_PAL_XBOX360-SPARE. Har en Liteon SHM-165H6S brännare. Skivorna köpte jag från firman som fixade firmwaret, jag har vänner som brännt massa spel utan problem med dessa skivor så har svårt o tro att dom ska vara problemet.

Comment

Original inlägg av joakimnestor Visa Inlägg
        Viva.Pinata.PAL.MULTI.XBOX360 och Need_for_Speed_Carbon_PAL_XBOX360-SPARE. Har en Liteon SHM-165H6S brännare. Skivorna köpte jag från firman som fixade firmwaret, jag har vänner som brännt massa spel utan problem med dessa skivor så har svårt o tro att dom ska vara problemet.

kanske inte stealth patchade releaser? kolla med XDVDMulleter innan bränning..
        Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

Det står i båda .nfo filerna att dom är stealth patchade. Ska testa det du sa.

Det såg grönt ut allting. Vad kan problemet vara? Vågar inte testa fler bränningar nu, skivorna är ju inte gratis direkt. Det konstiga är att BioShock funkade utan probbs.
          Last edited by joakimnestor; 2007-09-07, 22:00.

Comment

Billiga skivor håller sällan jämn kvalitet. Ett par funkar kanske jättebra ett par andra inte alls. Då blir det inte så billigt längre....

Kör med Verbatim så behöver du aldrig bekymra dig mer.
            Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
            » Xbox360 FAQ

Comment

Testade att köra i ImgBurn med 2.4x hastighet, gick prima.

Comment

tyvärr gäller detta även dom hyllade verbatim skivorna (MKM 001) .... övergav dessa för 1.5 år sedan eftersom det inte fungerade att bränna snabbare än 2.4x... brukar inte lägga mig i mediadiskussioner men nu kunde jag inte låta bli...

Topplista,

#1 Aone Ricohjpn 8x
                #2 CMC MAG D04
                #3 CMC MAG D01
                #4 Ritek D01
                #5 MKM 001

Roligaste är att billigaste skivorna är BÄST.

Comment

Jag bränner alltid i 4x med Verbatim. Det går hur bra som helst.... har bränt närmare 100 skivor nu och har bara fått en enda felbränning (den berodde för övrigt på releasen och inte på skivan).
                  Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                  » Xbox360 FAQ

Comment

Nån som har lust å PMa mig var man kan köpa dessa mytomspunna Aone Ricohjpn 8x ?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X