Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Clone cd och IMG burn problem??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Clone cd och IMG burn problem??

jag har ett NME 360 chip. har inte haft problem att bränna spel förräns nu. följande händer: Jag kör in iso filen i NME associator (senaste versionen) efter det tackar den mej och önskar mej att "have Fun". Hit är allt lugnt... Men sen när jag ska bränna .dvd filen i IMG burn (senaste) får jag numera upp: INVALID OR UNSUPPORTED IMAGE FORMAT. Om jag då prövar .iso filen får jag info att jag skulle välja .dvd filen och så svitchar den till dvd filen automatisk och jag får upp felmeddelandet igen. OBS jag har gått in i programmet och skrivit in layerbreak numret (1913760). Vad är fel? Om jag kör cd clone (version 5.2.9.1) kan jag ladda .dvd filen men kan sedan inte trycka "next". Iso filen kan jag bränna utan problem men då funkar inte layer break. Om jag öppnar .dvd filen i notepad står det:
    LayerBreak=1913760
    b-dgr.iso

Så det borde ju inte vara några fel. Hoppas verkligen någon kan hjälpa mej.
    Tack!
    Last edited by cpanov; 2007-08-20, 13:25.

kom igen människor! I am desperate over here!

Comment

Vet inte om jag förstår ditt problem till 100%.... men testa att ta bort dvd-filen ur mappen (flytta den nån annan stans ett tag om du vill ha den kvar).
      Testa sedan igen med IMGBurn när det inte ens finns nån dvd-fil att switcha till....
      Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
      » Xbox360 FAQ

Comment

okej...tack! Men är det inte .dvd filen man ska bränna? nu tog jag bort .dvd filen från mappen och högerklickade med musen att jag skulle bränna ison. Inga problem blev det! Nice! Tycker det bara är skumt att alla pratar om att bränna .dvd filen i IMGBurn. spelar det alltså ingen roll om man bränner ison eller dvd filen?

Comment

Alltså det viktiga med dvd-filen är att den innehåller layerbreak.
          Men eftersom du kan sätta det manuellt i IMGBurn så behövs den inte.
          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
          » Xbox360 FAQ

Comment

ENLUND! tack som ... du är kung.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X