Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att bränna 360-backups på Mac

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Att bränna 360-backups på Mac

Tjoho!
    Har sett lite trådar på forumet som handlat om att bränna 360-backups. De flesta involverar boot camp, och bränning i Windows-miljö. Här är hursomhelst en guide för hur man gör det i OS X-miljö.

1.) Tyvärr går det inte att ändra bitsetting i OS X - jag har iallafall inte hittat något bra program för detta. De interna brännarna i Mac-datorer har oftast inte stöd för att ändra bitsetting heller. Jag tog en brännare jag hade liggandes, en NEC ND-3500AG. Stoppade först in den i min PC, ändrade booktype till DVD-ROM för DL-skivor. Sedan stoppade jag in den i min Mac Pro.

2.) Öppna .dvd-filen i TextEdit och notera LayerBreak-numret.

3.) Ladda hem iBurn360, skriv in LayerBreak-numret i programmet, dra in .iso-filen i dropboxen, välj brännaren med ändrad bitsetting och bränn.

Har just testat detta med BioShock och det fungerar kanon!

Borde gå att ändra booktype om man bränner med growisofs eftersom det går under GNU/Linux.

Comment

Testat det jag med fungerade klockrent. Använde Fujifilm DVD +R DL
      Mankind suck

Comment

någon som vet en bra extern dvd brännare som funkar till detta ändamål på en mac? sitter och klämmer på min gammla ibook

Comment

iburn360 0.19 fungerar inte för mig. Det står bara att bränningen är klar trots att den inte bränt någonting.

Comment

Hittade detta: http://www.nukedsoftware.com/osx360/download.html

Det verkar mycket bättre. Jag hoppas på det bästa nu.

edit:

Verkar vara nåt fel på SATA drivarna...
            Last edited by razor1394; 2008-06-04, 19:21.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X