Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränna X360-spel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bränna X360-spel

Hej!

Jag har packat upp Call of Juarez men det kommer inte upp en iso-fil utan det kommer upp en 'IMAGE.000' istället.
    .dvd-filen kom med men hur ska jag bränna denna 'IMAGE.000'?

Jag har inte bränt något spel innan men har hört att man ska använda CloneCD.

.000-filen och .dvd-filen ligger i samma mapp, .dvd-filen står det så här i:

LayerBreak=1913760
    IMAGE.000

Jag läste i en annan tråd att man skulle byta namn på .000-filen till .iso.
    Men jag läste också att man kan bränna .000-filen ändå.

Så kan jag använda CloneCD och välja .dvd-filen och klicka på bränn även om den är .000-fil?

Snälla hjälp! Tack på förhand!

Lukas
    Last edited by Foughman; 2007-08-25, 14:49.

informationen i .dvd-filen är 2.
    1 - vart layerbreak ska vara (på ett XBox360-spel är den siffran ALLTID 1913760)
    2 - vad heter imagefilen

Alltså spelar det ingen roll om den heter .iso .000 eller .smurf bara hänvisningen i .dvd-filen är korrekt.

Eftersom du onekligen är helt grön på detta så föreslår jag att du läser igenom FAQ'n. Så slipper du göra massa onödiga nybörjar-fel.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

Okej.

Men nu var jag på Inet och skulle köpa DVD+R Dual Layer, producerad av Verbatim. Men dom var slut och så sa personalen att DVD+R Double Layer var samma sak, funkar det med DVD+R Double Layer att bränna ut 360-spel?

Lukas

Comment

Är inte 100% säker, men har för mig att i alla fall verbatim använder benämningen Dual Layer på DVDR-DL och Double Layer på DVDR+DL, så det du skall ha är Verbatim DVDR+Double Layer
        Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X