Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BrÄnn HjÄlp!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Nä, 5.3 är inte bättre - men tänker du inte spela Live så är den mer tillåtande i vad den startar.

iXtreme 1.2 är den enda firmware som gäller om du vill kunna spela Live. Dock så kräver den att spelen du bränner är korrekt patchade. Är de inte det så kommer de inte att starta.

Att psxcare ger dig senaste firmwaren känns rätt självklart. Att kunden vill ha en äldre version som inte fungerar på Live kan de nog inte förutsätta. Då får man be om det själv.
    Prismässigt är det ingen skillnad. De tar lika mycket oavsett vilken version du ber om.

Programmet heter IMGBurn å inget annat. Hade du bara googlat det hade du hittat det direkt. Det är dessutom gratis.
    http://www.img*********/index.php?act=download
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

Tack Endlund!

Så med rätt patchat spel och img burn så kommer det att funka
      (Nu kan ta me fan ingenting gå fel)

Då gör jag så här,imorn letar jag upp ett spel som är patchat på rätt sätt genom att använda listan som du skrev,för dom på listan e klara att bränna som dom e va? patchade och klara. Sen blir det IMG burn om jag hittar det

Sen blir det ned på stan och köpa skivor och en ny handkontroll för den sista åkte i väggen för en timme sen

Comment

Rätt patchat spel och IMGBurn eller CloneCD, tänk på att man måste ställa in _rätt_ layerbrake i IMGBurn.. CloneCD hämtar automatiskt layerbrake info från .dvd filen man laddar.. och 2.4X hastighet..
        Om de nu skulle skita sig så kanske de är brännaren?
        Den rekomenderade är ju Pioneer.. dumt o slösa en förmögenhet på skivor när brännarn går på 300-400:- .. och verbatim skivor går o handla för runt 20:- på nätet, antar de är dyrare "på stan"..
        Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

Vad heter brännaren som dom rekomenderar?
          Och finns den att köpa som extern?

Comment

tex. Pioneer DVR-111D (den har utgått men är mkt bra) eller nyare Pioneer DVR-112D. ca 350:- för sistnämnda finns både i svart o beige frontfärg..
            Och nej, finns inte som extern... skulle inte rekomendera extern heller, större risk för strul
            Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

Utan fungerande handkontroll men med en tår i ögat av glädje sitter jag nu och tittar på mitt första fungerande spel i xboxen

Ett stort tack till Enlund för att du orkade ta dig tid.

Jag laddade ned ett spel på listan och annvände IMG burn och vips så funkade det.

(känns som jag vunnit en oskar )
              Jag vill tacka Psx care och alla som hjälpt mig på detta forum,sist men inte minst vill jag tacka min tjej som fått ducka för många kontroller

Nej,,,, ett seriöst tack

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X