Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpte Xbox360 Flashad från er på Psxcare men får det ej o funka, hjälp mig!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av bensax Visa Inlägg
    nu har jag provat det med men det funkar inte heller. jag har laddat hem fler spel och försökt men inget går.
    Är det brännaren i kombination med programm som avgör sånt här? Har ju lagt ut lite för många hundra på skivor nu...
    vad har din polare för märke på sin skiva (mediakod)? vad är mediakoden på dina verbatim? har du uppgraderat firmware på din brännare? (det löser många problem ibland)

Comment

Ja jag har senaste firmware till brännaren. Vet inte vilken mediakod, Vet inte hur man kollar sånt men jag har köpt Verbatim på två olika ställen nu. På de jag senast kört står Recorder 423516, vet inte om det är mediakoden. Jag har bränt 500 kr på skivor på två dagar så jag är ganska less på det här. Nån ide testa nero på min sista skiva?

Jag lämnade in xboxen på psxcare å bad få den flashad så jag antar det är senaste iextreme, har det med nåt att göra?

Ska jag prova Traxdataskivor?

Passar inte min brännare?

Jag har verkligen försökt hitta svar i alla forum jag kan hitta men inget har hjälpt.

Jag har följ guider och angående imgburn säger dom att pioneer ställer in sig automatiskt så det blir rätt destination men det står 0:1:0 Pioneer DVD-RW DVR-112 (D
      Är det detta som är fel? man kan inte välja nån annan å pioneer finns inte med i bookmarklistan
      Last edited by bensax; 2007-10-30, 17:45.

Comment

Ja jag har senaste firmware till brännaren. Vet inte vilken mediakod, Vet inte hur man kollar sånt men jag har köpt Verbatim på två olika ställen nu. På de jag senast kört står Recorder 423516, vet inte om det är mediakoden. Jag har bränt 500 kr på skivor på två dagar så jag är ganska less på det här. Nån ide testa nero på min sista skiva?

Jag lämnade in xboxen på psxcare å bad få den flashad så jag antar det är senaste iextreme, har det med nåt att göra?

Ska jag prova Traxdataskivor?

Passar inte min brännare?

Jag har verkligen försökt hitta svar i alla forum jag kan hitta men inget har hjälpt.
        inget nero.. imgburn eller clonecd gäller.. själv använder jag imgburn. ang. traxdata så har jag aldrig testat dem. vad har du för brännare? har du provat något annat spel?

startar du imgburn och lägger i en skiva så kan du se mediakoden om du scrollar ner i fönstret.. ex från min skiva:

Kod:
        Physical Format Information (ADIP):
        Disc ID: MKM-001-00
        Book Type: DVD+R DL
        Part Version: 1
        Disc Size: 120mm
        Maximum Read Rate: Not Specified
        Number of Layers: 2
        Track Path: Opposite Track Path (OTP)
        Linear Density: 0.293 um/bit
        Track Density: 0.74 um/track
        First Physical Sector of Data Area: 196 608
        Last Physical Sector of Data Area: 16 580 607
        Last Physical Sector in Layer 0: 2 283 519

Comment

Physical Format Information (Last Recorded):
          Disc ID: MKM-001-00
          Book Type: DVD+R DL
          Part Version: 1
          Disc Size: 120mm
          Maximum Read Rate: Not Specified
          Number of Layers: 2
          Track Path: Opposite Track Path (OTP)
          Linear Density: 0.293 um/bit
          Track Density: 0.74 um/track
          First Physical Sector of Data Area: 196 608
          Last Physical Sector of Data Area: 16 580 607
          Last Physical Sector in Layer 0: 2 283 519

står deti imgburn. jag vet inte vilken mediakoden är.
          Har en pioneer DVR-112BK

Comment

Har du ställt in rätt layerbreak?
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Setting - Write - User specified - 1913760

Är det rätt?

Comment

Setting - Write - User specified - 1913760

Är det rätt?
                ja.

om du har nyaste versionen av imgburn med standard-inställningar förutom "write" så ska det vara grönt med dina skivor och brännarprogram iaf.

Comment

Imgburn version 2.3.2.0 och jag har inte ändrat på några inställningar.

Ok, kan min DVR-112BK spöka? Jag har försökt hitta nåt om den men inget som verkar höra ihop med detta.

Nån annan inställning nånstans?

Jag flasha ju igår på psxcare och ladda hem senaste firmware på Pioneers hemsida.
                  Ska jag ladda hem annan firmware till xboxen och nån annan firmware till brännaren?
                  Last edited by bensax; 2007-10-30, 19:06.

Comment

Imgburn version 2.3.2.0 och jag har inte ändrat på några inställningar.

Ok, kan min DVR-112BK spöka? Jag har försökt hitta nåt om den men inget som verkar höra ihop med detta.

Nån annan inställning nånstans?

Jag flasha ju igår på psxcare och ladda hem senaste firmware på Pioneers hemsida.
                    Ska jag ladda hem annan firmware till xboxen och nån annan firmware till brännaren?
                    din xbox är ok, annars hade inte dirt startat!

1. har du inte senaste firmware till din brännare så lägg in den.
                    2. prova att bränna något annat spel, eller låna av din kompis.
                    3. se till att spelet är Pre-Patched SS, Stealth for iXtreme, Region- Free EUR. det kan du kolla här: http://www.abgx.net/filename/?ch=6

stämmer allt detta, så är det i mest troligt att din brännare spökar.. be din kompis bränna spelet åt dig på din skiva tex.

Comment

På fyllan provaw jag bränna med min stenålders laptop och varenda spel jag bränt efter det har fungerat...alltså måste det vara min brännare...

Comment

På fyllan provaw jag bränna med min stenålders laptop och varenda spel jag bränt efter det har fungerat...alltså måste det vara min brännare...
                        vad har du för brännare i laptopen?? tänkt byta min stationära mot en laptop när jag ändå aldrig spelar på datorn(för gammal dator för sånt)

Comment

sedär, en fylla kan leda till problemlösning.. det brukar vara tvärtom..

Comment

Hoppar in på denna tråd ang mitt problem. Boxen är flashad mm.

Dock får jag inte någon koll på hur jag ska bränna Lost.Planet.Extreme.Condition.PAL.XBOX360-Allstars
                            med Imgburn. Försöker ställa in LB 1913760 men inget kommer upp i rutan när jag har laddat ISO,n utan inget står förutom
                            (MODE1/2048)

Kör med Pioneer DVR-112D, och alla andra spel har fungerat kanon att bränna.

Någon som vet vad som är galet?

Comment

Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
                              Hoppar in på denna tråd ang mitt problem. Boxen är flashad mm.

Dock får jag inte någon koll på hur jag ska bränna Lost.Planet.Extreme.Condition.PAL.XBOX360-Allstars
                              med Imgburn. Försöker ställa in LB 1913760 men inget kommer upp i rutan när jag har laddat ISO,n utan inget står förutom
                              (MODE1/2048)

Kör med Pioneer DVR-112D, och alla andra spel har fungerat kanon att bränna.

Någon som vet vad som är galet?
                              Jaa, Du klickar på tools-> Settings... däruppe.
                              Sedan klickar du på fliken Write
                              Och då ska du se uppe i högra hörnet: Layer Break (for DL Media)
                              Där klickar du i alternativet User Specified. och skriver in 1913760

Var det de du menade? För om du har gjort det så ska det bara vara att bränna!
                              Last edited by kaffetandfen; 2007-11-08, 02:25.
                              Xbox 360 Premium HDMI
                              BenQ iXtreme 1.5

Comment

Original inlägg av kaffetandfen Visa Inlägg
                                Jaa, Du klickar på tools-> Settings... däruppe.
                                Sedan klickar du på fliken Write
                                Och då ska du se uppe i högra hörnet: Layer Break (for DL Media)
                                Där klickar du i alternativet User Specified. och skriver in 1913760

Var det de du menade? För om du har gjort det så ska det bara vara att bränna!

Jupp var inne på det tidigare men när jag fyllde i den och sen gick tillbaka till main så stod det inget om att jag hade ställt in LD på just 1913760. Men vill ju inte slösa på skivorna i onödan!

Jag chansade och skrev inte LD i settings och brände även om det inte stod nåt i main sidan. Det fungerade men man blir lite osäker då man inte vet till 100% att den verkligen bränner med rätt LD!

Kanon ju ska jag försöka få tid & pröva detta spel också.

OT: jäklar vad COD4 rockar.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X