Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mörk bild - komponent

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mörk bild - komponent

Hilfe!

Kör min xbox 360 via komponent på en lg plasma tv med 1080i upplösning från xboxen men problemet är att bilden blir otroligt mörk. Kör jag via scart är ljusstyrkan frid och fröjd. Någon som kan ha någon idé? Har provat det mesta vad gäller inställningar... tror jag..

Tack på förhand..

Är komponentingången på tv'n kalibrerad?
    D.v.s har du pillat något med inställningar på tv'n? Eller har du bara trixat med 360'n?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

Hmm... ställt in på xboxen..men hittar var kan jag kalibrera den via tv´n tro??

Comment

Det står garanterat i manualen till tv'n hur du ställer in ljus, färger, vitbalans o.s.v. Oftast på moderna tv och projektorer så kommer den ihåg olika inställningar för olika matningar. D.v.s. man kan ha en inställning för scart, en för komponent, en för HDMI, o.s.v.

Enklast är ju att du bara ställer in efter vad ditt öga tycker ser bra ut.
        Vill du göra det lite seriösare köper du DVE för att underlätta din kalibrering
        Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
        » Xbox360 FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X