Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BenQ VAD6038 firmware

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Så om jag har fattat det rätt så måste man i dagsläaget koppla in en switch på BenQ läsaren för att kunna dumpa Firmwaret.

Sen efter det kan man endast få ut nykeln och sen spoofa en Samsung läsare men nykeln och sätta i den istället. Det finns alltså inget "ixtreme" firmware till BenQ just nu.

Stämmer detta?

Om så är fallet blir det att beställa hem 5 st samsungläsare från eBay för det verkade ju knappast svårt att mixtra med BenQ driven.
    360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

Comment

om jag skulle gå in och köpa en ny Premium med HDMI idag i butik, kan man kolla på serienummret eller liknande vilken DVD de bör vara i den så man kan köra lite uteslutning? tack

Comment

Original inlägg av dzl Visa Inlägg
        om jag skulle gå in och köpa en ny Premium med HDMI idag i butik, kan man kolla på serienummret eller liknande vilken DVD de bör vara i den så man kan köra lite uteslutning? tack
        Nej, tyvärr kan man inte avgöra på kartongen/utsidan vilken drive som finns i boxen.

Comment

Det står ett lot-nummer på kartongen som man kan kolla upp på: http://www.360drives.com/list

Dock är den listan inte så uppdaterad (söker du på Premium, HDMI - Yes och Country - Sweden får du NOLL träffar)
          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
          » Xbox360 FAQ

Comment

Har fått den nya Benq-driven (hur fasen utalas det egentligen, säger man benk? ) efter reparation av min 360.
            Nu är det så att jag har massa brännda spel där hälften ligger på verbatim-skivor och hälften på billigare budgetskivor.
            Är det direkt korkat att byta dvd-driven mot tex en samsung?
            Är Benq-driven bättre konstruerad än dom andra läsarna?
            Vet microsoft vilken läsare jag ska ha i min xbox? Och i så fall kommer jag nekas lagning om jag har en annan drive ifall denna går sönder?
            MVH
            Mikael Bäck

Comment

Jag har också bytt min gamla flashade 360 med samsung och fick nu BenQ, så jag har också en hel del med brända spel som bara ligger och ruttnar nu . Men är det så att firmware kommer att släppas strax efter "fall update" eller är det bara ett påhitt?

Comment

Ja. Nu sitter man och väntar som en barnunge på att tomten ska komma med ett FW till BenQ:en.

Gick till Siba idag och bytte ut min, Fick en med HDMI. Och första reaktionen när jag stoppar i ett spel är: F_n vad tyst den är =) så lite nöjd är jag ändå !
                Xbox 360 Premium HDMI
                BenQ iXtreme 1.5

Comment

Original inlägg av kaffetandfen Visa Inlägg
                  Ja. Nu sitter man och väntar som en barnunge på att tomten ska komma med ett FW till BenQ:en.

Gick till Siba idag och bytte ut min, Fick en med HDMI. Och första reaktionen när jag stoppar i ett spel är: F_n vad tyst den är =) så lite nöjd är jag ändå !
                  Härligt!

Comment

"100% software-based flashing of BenQ confirmed! | iXtreme BenQ internal beta testing this coming weekend |"

Från #fw på efnet så ska väl vara sanning Fick nyss hem min "lagade" 360 med benq i så hoppas det går bra för dom

Comment

Original inlägg av Atb Visa Inlägg
                      "100% software-based flashing of BenQ confirmed! | iXtreme BenQ internal beta testing this coming weekend |"

Från #fw på efnet så ska väl vara sanning Fick nyss hem min "lagade" 360 med benq i så hoppas det går bra för dom
                      äntligen framsteg! snart kan man ju springa och köpa ett 360

Comment

Original inlägg av swifter Visa Inlägg
                        äntligen framsteg! snart kan man ju springa och köpa ett 360
                        haha, skynda dej innan dom byter dvd-spelare i xboxarna igen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X