Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

360 Ljud!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 360 Ljud!

Jag kör ljudet från xboxen via förstärkare till externa högtalare. Det jag stör mig på, om man är finkänslig, är att det finns ett brus i högtalarna. Det spelar ingen roll om jag har 360:n på eller ej för bruset finns där bara jag har kablarna i från xboxen. Det kan inte vara kablarnas orsak heller då jag testat allt från nya till gammla, bra och dåliga.

ni som använder externa högtalare till er xbox 360, har ni samma brus?

Inget brus alls.
    Vad har du för förstärkare?

Har du möjlighet så kör ljudet via den optiska utgången. Garanterat brusfritt.

En sak som skulle kunna generera bruset är XBoxens nätagg. En polare hade problem med att bilden på hans tv blev brusig när kan kollade på tv med xboxen inkopplad. Dock om han såg till att den blev strömlös (drog ut kontakten till nätagget) så blev bilden fin igen. Efter ett samtal till Microsoft så fick han ett nytt nätagg skickat till sig. Sen funkade det fint.
    Försvinner ditt brus när du gör XBoxen strömlös kan det ju vara samma problem för dig.....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

jag kör en hedlig luxman. jag kör en hifi cdspelare till förstärkaren också och då är det inget brus och otroligt bra ljud. Ska testa det du föreslog med nätagget. Men om inte det fungerar då? jag har heller inte möjlighet till optisk anslutning.

Vad kör du för försärkare samt kablar?

Comment

Ah Luxman! En finsmakare hör jag :-)
        Tja, vad ska du göra annars.... finns ju brusreducerande filter... men de är rätt dyra. I nivå med att köpa en ny förstärkare....
        För du hade ju redan testat kablar av hög kvalitet?

Jag har en Pioneer VSX-AX2AS och tar ljudet från 360'n optiskt.
        Men även om jag kopplar in ljudet analogt så upplever jag inget brus.
        Har i princip bara kablar från Supra.
        » Xbox360 FAQ

Comment

okej, jag använder en simpel rgb hon till han kabel till xboxen, till cdn använder jag ingen dyrgrip heller utan också bara en simpel rgb. Utgången från xboxen är ju hd och det delas ju ut i rgb som man sedan kopplar till scart. Jag har endast kopplat video kabeln till scartkontakten och sen in i tv och audio till en hon rgb som sedan går till försärkaren. Jag tänkte att det kunde ha att göra med alla förlängningar så jag vände tvn och kopplade alla xboxens till scart direkt till tv:n, sen körde jag via tvns audio utgångar istället men det blev inte bättre.Vad kör du för splitter så att du får optisk ingång från xboxen?

Comment

Finns en optisk utgång som standard på AV-kabelns kontakt om man har XBox 360 Premium. (Eller om man har Core men köpt till HD-kabeln)
            » Xbox360 FAQ

Comment

haha, jag har en premium men aldrig vetat detta

Testade precis att dra strömmen till xboxen, då försvinner bruset, och när jag satt in den igen, utan att sätta på själva xboxen, så fanns det inget brus och jag blev glad eftersom jag trodde att jag löst det. Men när jag sätter på xboxen kommer bruset direkt.
              Last edited by SuFFix; 2007-10-18, 17:22.

Comment

Om du har möjlighet - Sätt XBoxen i ett annat vägguttag än din förstärkare.
                Det kan eventuellt lösa problemet.
                » Xbox360 FAQ

Comment

Kan också vara problem om man INTE har jordade vägguttag. Jag kör ljudet via min dator ibland och då måste jag ha jordad grendosa, annars får jag brus.
                  Xbox 360 Premium HDMI
                  BenQ iXtreme 1.5

Comment

Absolut.
                    Att ha jordade uttag är en förutsättning.
                    » Xbox360 FAQ

Comment

jag kör med jordade vägguttag, men skall testa köra med ett annat uttag än förstärkaren. Någon som har någon aning vad som kan vara problemet om detta inte fungerar?
                      Last edited by SuFFix; 2007-10-19, 12:18.

Comment

Testade du att sätta XBoxen på ett separat uttag?
                        » Xbox360 FAQ

Comment

Enlund, när du kör analog, hur ser då dina kopplingar ut mellan xboxen och tv:n, förstärkaren osv?

Comment

Förstärkaren kör jag i min hembio där jag har projektor, så där har jag komponent in i projektorn (R,G,B) för bild och sedan röd och vit RCA in i recievern/förstärkaren för ljudet. (Fast jag kör ju som sagt normalt med optisk kabel)
                            För xboxen i sovrummet kör jag komponent in i tv'n (R,G,B) för bild och röd + vit RCA in i tv'n för ljudet.

Den gula (komposit-video) använder jag inte.

Skulle jag vilja nyttja (eller kunna alternera) både ljud från tv och en förstärkare skulle jag undvika Y-kablar. Bäst att koppla direkt in i den enhet man oftast använder å sedan istället koppla vidare på den enhetens ljudutgång.
                            » Xbox360 FAQ

Comment

Ja okej. Har samma kabel och har kopplat audio direkt till förstärkaren. Skall nu testa om det fungerar att koppla förstärkaren till en annan strömkälla, har nämligen inte varit hemma tidigare!

Men när du kör analog Edlund, upplever du inget som helst brus, tycker det är mycket märkligt att jag får brus.

Om man kör med hd kabel mellan tvn och xboxen, då kommer ju audio till tvn i vilket fall som helst väl, funderat på att köpa en ny tv nämligen.. Om man då skall köra optisk via xbox och förstärkare går det ju inte eftersom det inte finns någon kabel som har hd i båda ändar samt i ena optisk ingång.
                              Last edited by SuFFix; 2007-10-20, 02:51.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X