Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Benq flash

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Nu ere Julafton :-)

-----------------------------------------------------------------------
    C4EVA_iXTRM-Benq V1.1
    -----------------------------------------------------------------------

Media Stealth, Disc-Jitter,Xbox 360 backup firmware modification!

Features
    -----------------

(v1.1) Extra compatability for some DVD movies
    (v1.0) Defeats all current Xbox Live detection attempts
    (v1.0) Boots ONLY Stealth Xtreme Xbox 360 backups
    (v1.0) Boots ONLY Stealth Xtreme Xbox 1 backups
    (v1.0) Boots all Xbox 360 originals
    (v1.0) Boots all compatible Xbox 1 originals on Xbox 360

Use on Xbox Live at own risk

Technical details
    ------------------------

Defeats all current and some future Xbox Live detection attempts.

Thanks to all the beta testers,everyone involved for without their effort this would not have been possible. Schrtom for Dosflash. Caster420 for firmtool. Keep up the good work everyone.

Creating Ixtreme Benq firmware
    ------------------------------

Copy your orig.bin into the appropriate folder (Fast or Quiet)
    Run the "Make iXtreme firmware" batch file
    This will create a benq-ix.bin file for flashing
    Use the excellent Doshflash program by Schtrom to flash your Benq drive with the benq-ix.bin file

Comment

Hoppla det gick snabbt!! Finns nu för nedladdning lite här och där!!!

När kan Psxcare börja flasha Benq??
      PSP 5.50Gen D3
      XBOX360 Elite ORGINAL!!

Comment

Så fort vi öppnar på måndag c:a 10.00.....

500:- som vanligt.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Wohoo!! Jag ska köpa ett 360
          Har ni några Benq premium med HDMI på lager??

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          Så fort vi öppnar på måndag c:a 10.00.....

500:- som vanligt.
          PSP 5.50Gen D3
          XBOX360 Elite ORGINAL!!

Comment

Vi har massor av benq premium på lager inkl halo 3 edition (snygg!)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Med HDMI??!!
              Vad kommer de att kosta med Ixtreme ??
              PSP 5.50Gen D3
              XBOX360 Elite ORGINAL!!

Comment

Ja, dom har HDMI.

Priset är det som står på hemsidan, kan ändras dag för dag.

Comment

jag har BenQ med Xtreme 1.1

Finns det någon nyare version och är de kritiskt att uppgradera i nuläget?

Comment

Original inlägg av dzl Visa Inlägg
                    jag har BenQ med Xtreme 1.1

Finns det någon nyare version och är de kritiskt att uppgradera i nuläget?
                    ehrm.. xtreme 1.1 bootar non-stealth spel. vore jag dig skulle ja byta till ixtreme 1.4.1. som inte gör det och är mer live säker. det finns stor risk att bli bannad med din version.. kanske det du menar med kritiskt.. annars förstår jag inte frågan.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                      ehrm.. xtreme 1.1 bootar non-stealth spel. vore jag dig skulle ja byta till ixtreme 1.4.1. som inte gör det och är mer live säker. det finns stor risk att bli bannad med din version.. kanske det du menar med kritiskt.. annars förstår jag inte frågan.
                      ok, tack!

Comment

Tror ni det är viktigt att uppgradera från 1.4 till 1.41? Jag förstår inte riktigt om "read sector fix" är något oerhört viktigt...

(v1.41) Read Sector fix

(v1.41) 8x firmware dashboard speed fix
                        Last edited by razor1394; 2008-03-20, 18:51.

Comment

Vet inte om du blir klokare:

Some of you may have noticed your disc did not spin down once you went back to your dashboard with 1.4 8x, that should now be fixed. The Read Sector fix is a bugfix, though we are unsure if it has caused any complications in the past.

Comment

Tja, köpte precis en 360 Arcade för ca 2-3 veckor sen och ville flasha den. När jag ringde snubben så sa han att de inte går att flasha och att man måste byta ut driven eller vad han sa. Finns det ingenstans man kan flasha arcaden? Läste här att PSXCare kunde göra det om jag inte missuppfattade det hela. Om det går att flasha, hur mycket kostar det?

Comment

Som sagt är den så ny som 2-3 veckor så är det den nya Lite-on driven du har,den kan inte flashas utan måste bytas ut.Tror psxcare tar 1400:- det står mer här http://www.psxcare.com/section.php?xSec=89

Comment

Original inlägg av Dragon Visa Inlägg
                                Som sagt är den så ny som 2-3 veckor så är det den nya Lite-on driven du har,den kan inte flashas utan måste bytas ut.Tror psxcare tar 1400:- det står mer här http://www.psxcare.com/section.php?xSec=89
                                Shit, då skulle det vara billigare om jag köpte en premium istället och flasha den direkt...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X