Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan flashning vara orsaken till Red Lights..?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Opus som är MS senaste revision av icke-hdmi-moderkort är en variant av Falcon vilken är ganska bra (knack i trä). Se bara till att skicka in boxen, dom byter ut moderkortet mot ett nyare och förhoppningsvis bättre.

Intressant läsning om moderkorten:
    http://beta.ivancover.com/wiki/index..._360_Revisions

Det mest intressanta är den kommande revisionen (om det nu är sant) där allt ska ligga på samma chip .. detta borde innebära att man kan kyla gpu/cpu bättre då GPUn flyttas från det trånga utrymmet under DVD-spelaren.
    Last edited by POi2; 2009-02-24, 09:48.

Comment

Opus är det Pre falcon med hdmi ?
      Isf är de lika kissiga som de äldre moderkorten utan HDMI
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Opus är Falcon utan HDMI

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
          Opus är Falcon utan HDMI
          Näe... Falcon har ju HDMI o kommer väl inte utan HDMI uttag, stora skillnaden är på Aluminiumflänsen o inte Kopparrörsflänsen juh.
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
            Näe... Falcon har ju HDMI o kommer väl inte utan HDMI uttag, stora skillnaden är på Aluminiumflänsen o inte Kopparrörsflänsen juh.
            Opus är kodnamnet för den reviderade moderkortet som ska ersätta alla gamla icke-HDMI boxar som kommer in för reparation. Moderkortet har en 65nm CPU (om nu CPU.:n sitter på moderkortet) precis som Falcon kretsarna men själva boxen saknar HDMI. Microsoft vill att man går ut och köper en HDMI xbox 360 om man nu vill ha en sån. De ger inget gratis

Comment

Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
              Opus är kodnamnet för den reviderade moderkortet som ska ersätta alla gamla icke-HDMI boxar som kommer in för reparation. Moderkortet har en 65nm CPU (om nu CPU.:n sitter på moderkortet) precis som Falcon kretsarna men själva boxen saknar HDMI. Microsoft vill att man går ut och köper en HDMI xbox 360 om man nu vill ha en sån. De ger inget gratis
              Borde väl vara så att Opus är samma gamla skrotkort med Extraflänsfix.
              Jag har själv markerat moderkort diskret efter återställningar som kommit tillbaka ibland med extraflänsar.
              Så de Ms gör "enligt mig" är att de värmer prollarna, superlimmar, sätter på ny pasta, Klämmer på en ny fläns med extrafläns på GPU *Låter CPU vara som den var förut med sin kopparkylning, Testar och eventuellt om dvd läsaren är slö byter till Lite-on.

Och vad kallas moderkortet innan Falcon kom ut, de görsta som bygger på Opus men med HDMI port som rasar lätt?

KAn de inte bara göra en vettig omstrukturering av boxen o sätta prollana brevid DVD enheten istället för att låta den vitala delen *GPU* värma DVD enheten underifrån o bara få 20%av luftflödet...
              Man blir sååååå less.....
              / Pendragon

Comment

Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
                "Gamla boxar utan HDMI är tickande bomber"

Har en utan HDMI jag tänkt flasha, den har gått sönder 2 ggr. Är det mindre risk eller lika stor att den ska gå sönder nu efter lagningen? Jag menar, MS borde ha lärt sig att laga dem ordentligt eller?

Eller ska jag spara till en ny istället?
                Rocka på med den gamla.
                Har för mig att man får en helt ny box om den gamla pajar en 3:e gång.
                Under 3 års-garantin förstås.

Comment

Jag fick en helt ny box första gången jag skickade in min första maskin
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X