Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BENQ Flashat o klart

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Om jag fattat detta rätt så kommer inte det här fungera om man inte vill löda:

www.tungviktarna.se/bilder/wack.jpg

Vart kan jag köpa ett kort som klarar av detta? (Har inget nforce moderkort eller VIA PCI-kort)

Comment

Original inlägg av zidde Visa Inlägg
      Om jag fattat detta rätt så kommer inte det här fungera om man inte vill löda:

www.tungviktarna.se/bilder/wack.jpg

Vart kan jag köpa ett kort som klarar av detta? (Har inget nforce moderkort eller VIA PCI-kort)

Köpte mitt VIA kort av PSXcare...
      Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

Xbox 360 Slim som väntar på lösning
      Xbox 360 Ixtreme (Pension)

Comment

Fungerar detta kort?

http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=22464452

Iofs dyrare än här på Psxcare, fördelen är att jag kan fixa det idag.

Comment

Original inlägg av zidde Visa Inlägg
          Fungerar detta kort?

http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=22464452

Iofs dyrare än här på Psxcare, fördelen är att jag kan fixa det idag.
          det fungerar. flashat min samsung med ett sådant. se till att du kopplar in sata kabeln i rätt channel på kortet (channel 1). den hittade inte läsaren annars. (channel 0 kanske det är, den lägsta.. har svårt att kolla det nu)

Comment

Har nu flashat en polares 360 efter några timmars strul. För att dra det lite kortfattat:

Vi började med att ladda hem ixtreme 1.1 och dosflash16/32 v1.4b. Jag slängde i mitt Via 6421 kort jag köpt från psxcare och kopplade rubb och stubb. Öppnade msinfo32 enligt anvisning och såg min portkod, C000. Försökte då starta dosflash32.exe men jag fick då inget felmeddelande och förfrågan om att resenda. Programmet gick snarare igång och frågade mig vilken SATA-port det gäller. Valde båda två, dock funkade ingen. Jahapp.. vad göra? Tänkte då att jag försöker väl med dosflash16 och usb-minnet istället. Förberedde det och startade igång. Gick dock inte att läsa ur FW:n från läsaren. Nehepp.. gick då in i XP igen och installerade iPrep istället. Och tror ni inte att den rackaren visade portkod A000 istället för C000. Jaha.. måste ha varit en intern SATA-port som msinfo32 visade då.

Jaja hur som helst. Ut i dos igen och lyckades läsa ur FW:n utan problem till USB-minnet med A000 koden istället. In i XP igen. Körde make-filen för iextreme 1.1, inga problem. Ut i dos igen för att göra ett försök att radera nuvarande FW från läsaren. Tror ni det gick? Nej inte då. Fick bara nåt "erasing flash error" eller liknande. Började googla runt lite och läste om folk som tryckt i SATA kabeln precis innan man klickar "Y" och "enter" etc. Men inget funkade. Googlade lite till och läste då om folk som hade problem med just dosflash16 1.4b och att radera/skriva in nytt FW på läsaren. Plockade då hem 1.3b istället som dom rekommenderade och 2 min senare är den flashade och fullt igång med en backup.

Summan av kademumman: Kör dosflash16 1.3b om ni vill ha större chans att lyckas då väldigt många har problem med 1.4b.
            Last edited by pemani; 2007-12-06, 19:24.
            PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
            PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
            PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
            360 JTAG Backup Console
            360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Hmm, har flashat nu med hjälp av DosFlash 32. Gick bra och jag fick success meddelande och allt. Brände ut ett spel PES 2008 i ColoneCd gick också bra men när jag lägger i spelet i boxen står det
              "to play this disc put it in an xbox 360 console"

Är det flashningen eller bränningen som är fel?

Comment

Original inlägg av anderna Visa Inlägg
                Hmm, har flashat nu med hjälp av DosFlash 32. Gick bra och jag fick success meddelande och allt. Brände ut ett spel PES 2008 i ColoneCd gick också bra men när jag lägger i spelet i boxen står det
                "to play this disc put it in an xbox 360 console"

Är det flashningen eller bränningen som är fel?
                Flashningen

Comment

Original inlägg av Playtoy Visa Inlägg
                  Flashningen
                  Helt rätt. Jag fläste ur FW rätt men när jag skulle srkiva in det tog jag Orig.bin istället för Orig-ix.bin.

Nu funkar det finemang!

Comment

gött att det var så enkelt fixat då

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X