Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

The X-Clamp Fix?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• The X-Clamp Fix?

Nu blir jag banne mig nojig ang detta med nya processorn samt kylning.
    Kommer lämna in nyinköpta boxen till psxcare för flashning vilken dag som helst och därmed kommer garantin skita sig. Efter vidare forskning så har min förmodligen den gamla kylningen även om den enligt en lista ev skulle ha den nya men icke.

Är det värt att ev köpa ett sådant kit i förebyggande syfte eller är det bara att köra och hoppas RROD inte dyker om man kör måttligt.

Vad pratar vi om för speltider för att en box ska bli överhettad även om det är bra ventilation runt boxen? Är fläktarna underdimensionerade?

Man blev så bekväm med sin 1Xbox som bara gick å gick i över 4 år även om den var flashad. Är det värt att vänta tills nya processorn kommer eller är det rock on som gäller?

Please är något förvirrad och vill verkligen inte köpa en PS3!

Btw: har läst FAQ samt sökt på ämnet.

Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Nu blir jag banne mig nojig ang detta med nya processorn samt kylning.
    Kommer lämna in nyinköpta boxen till psxcare för flashning vilken dag som helst och därmed kommer garantin skita sig. Efter vidare forskning så har min förmodligen den gamla kylningen även om den enligt en lista ev skulle ha den nya men icke.

Är det värt att ev köpa ett sådant kit i förebyggande syfte eller är det bara att köra och hoppas RROD inte dyker om man kör måttligt.

Vad pratar vi om för speltider för att en box ska bli överhettad även om det är bra ventilation runt boxen? Är fläktarna underdimensionerade?

Man blev så bekväm med sin 1Xbox som bara gick å gick i över 4 år även om den var flashad. Är det värt att vänta tills nya processorn kommer eller är det rock on som gäller?

Please är något förvirrad och vill verkligen inte köpa en PS3!

Btw: har läst FAQ samt sökt på ämnet.
    svårt att säga.. det går inte att gissa sig till en RROD.. den kommer när den kommer.. ventilation runt boxen är bra.. men det kanske inte hjälper.. om du får RROD så kan du rätt enkelt återställa maskinen och skicka den på service.. om du läst trådar här har folk lyckats bra med detta även om de inte ens brytt sig om att köpa nytt klistermärke eller flashat om den med orginal firmware. hos psxcare får du garanti på arbetet (kanske återställning för RROD retur med?).. vet inte om de erbjuder x-clamp fixar i nuläget.. för det är ju inte "flash" relaterat..

får jag en RROD på min maskin så testar jag att skicka in den.. kommer den tillbaka utan något fixat så blir det clas ohlsson för x-clamp delar.. nya lösningar kommer varje dag.. du behöver inte oroa dig..

ang. speltid.. jag tror inte det har så stor betydelse.. spelar du enbart 30min i ett varmt rum med dålig ventilation.. så har du en förklaring där.. sen är det nog 50/50 från box till box..

Comment

Dåså då är det bara att köra & hoppas på det bästa!

Comment

90% av alla 360 vi öppnar/flashar lyckas vi öppna utan att skada garantisigillet :-)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          90% av alla 360 vi öppnar/flashar lyckas vi öppna utan att skada garantisigillet :-)
          Kanon då anlitar jag er!

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            hur gör du då om jag får fråga...

Comment

Jag pressar upp plasten som klistermärket sitter på försiktigt och låter märket SAKTA släppa en halv millimeter i taget så brukar det lossna från plasten utan att bli skadat.

Om vi vill ha loss det helt utan att skada det så åker varmluftlödstationen fram, bara värma lite så lossnar det så fint så.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hej, jag lånar tråden litegrann..
                Jag har nyss testat x-clamp fix...
                Från att inte ens kunna starta xboxen (fick tre röda på en gång)
                Har jag nu gått till 3 minuters speltid =)
                Sen lyser dom två vänstra dioderna = överhettning...
                Under dom 2-3 mintrarna jag kan spela så går fläkten jättetyst och fint i början men ökar succesivt i varvtal och låter till slut som ett gripen plan...
                Tips på åtgärd härifrån?
                Har bytt kylpasta också till artic silver men det blev ingen skillnad, körde med orginal först...

Vet ni av några kylmoddar man kan testa sig på?

Mvh
                Xbox360, Hitachi 0047DJ, Flashad med Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHv2_3_Stealth
                Skicka gärna en spelinvite =)
                http://card.mygamercard.net/sig/vibban.png

Comment

haha det är jag som är kass bara.... glömde sätta dit det vita plasthöljet för luften... nu funkar boxen som en klocka....

Comment

Var hittar man sånna kit på nätet?
                    Instruktioner?
                    Pris?

Comment

Original inlägg av malajo Visa Inlägg
                      Var hittar man sånna kit på nätet?
                      Instruktioner?
                      Pris?
                      http://www.x-clamp-fix.com/catalog/p...x-DIY-Kit.html

Comment

Hur är det med den här x-clamp fixen - klarar den sig i princip lika länge som orginal xboxen när man väl använt sig av x-clamp metoden?

Isf använder jag hellre det här x-clamp mojset än att skicka den till Tyskland om det betyder att den blir ordentligt fixad med x-clamp.

Comment

Original inlägg av Chsandberg Visa Inlägg
                          Hur är det med den här x-clamp fixen - klarar den sig i princip lika länge som orginal xboxen när man väl använt sig av x-clamp metoden?

Isf använder jag hellre det här x-clamp mojset än att skicka den till Tyskland om det betyder att den blir ordentligt fixad med x-clamp.
                          jadu, gör du den riktigt så ska det fungera fint vad jag läst. det är väl ingen som har haft x-clamp någon längre tid.. år.. så det är svårt att svara på.. så länge den fixar kylningen bättre pga av bättre kontakt så är ju risken för överhettning mindre. den borde fungera som den ska. orginal boxen fungerar väl inte alls om man är tvungen att x-clampa den.. igentligen kanske man ska x-clampa en box innan man får rrod första gången för att undvika mer problem.. men vem vill det?

Comment

jasi, min box funkar inte längre... fungerade väl två veckor med clamp fix.. nu hänger sig skiten efter 1minut igen.. men inga 3rod

Comment

Original inlägg av kau Visa Inlägg
                              jasi, min box funkar inte längre... fungerade väl två veckor med clamp fix.. nu hänger sig skiten efter 1minut igen.. men inga 3rod
                              vad är felkoden?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X