Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stealth patch

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Stealth patch

Hejsan.

lite frågor..

När man laddat ner ett spel brukar det ju stå i nfo:n om dom är stealth patchade.
    Men om ett spel inte är det,

hur bär man sig åt för att patcha det?
    varför ska man patcha det?
    vad innebär det att man patchar spelet?

tack på förhand
    Mvh fredrik

Jag svarar på det jag kan.

Du kan använda XDVDMulleter för att se om den är stealth patchad. ifall den inte är det kan du ta autofix så ska det funka i 98% av gångerna. det finns även sidor där du kan ladda ner patcher.

Man patchar spelet för att det ska gå att spela online med. det funkar inte att spela på iXtreme om det inte är patchat.

Man gör det mer likt ett original-spel och gör det därför svårare för Microsoft att upptäcka att det är piratkopierat. finns inget fall av banning med iXtreme än...

se även tråden "spel som fungerar med iXtreme 1.2" där kan du se vilka spel som funkar utan att behöva patcha dom. om du är osäker det vill säga.

Comment

Original inlägg av fjeddy Visa Inlägg
      Hejsan.

lite frågor..

När man laddat ner ett spel brukar det ju stå i nfo:n om dom är stealth patchade.
      Men om ett spel inte är det,

hur bär man sig åt för att patcha det?
      varför ska man patcha det?
      vad innebär det att man patchar spelet?

tack på förhand
      Mvh fredrik
      Kolla in FAQn, se min signatur. Den ger dig allt du önskat i dina våta drömmar.

Comment

Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
        Man patchar spelet för att det ska gå att spela online med. det funkar inte att spela på iXtreme om det inte är patchat.

Man gör det mer likt ett original-spel och gör det därför svårare för Microsoft att upptäcka att det är piratkopierat. finns inget fall av banning med iXtreme än...
        Man behöver inte ens spela online med ett icke-stealthat spel för att bli bannad. Räcker med att man kör spelet offline, så lagras det i 360:ns minne och man blir bannad senare.

Comment

okej så det jag ska tanka är alltså XDVDMulleter sedan köra spelen i den å se om dom är patchade, är dom inte det så finns nån knapp eller så som ja bara behöver trycka på så uppdateras spelet ungefär?

Comment

Original inlägg av fjeddy Visa Inlägg
            okej så det jag ska tanka är alltså XDVDMulleter sedan köra spelen i den å se om dom är patchade, är dom inte det så finns nån knapp eller så som ja bara behöver trycka på så uppdateras spelet ungefär?
            precis.. trycker du på autofix så kollar den mot en databas, finns spelet med där så tankar dem hem rätt fixar och lägger in i spelet. annars kan man göra det manuellt med, men detta är det absolut lättaste sättet.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
              precis.. trycker du på autofix så kollar den mot en databas, finns spelet med där så tankar dem hem rätt fixar och lägger in i spelet. annars kan man göra det manuellt med, men detta är det absolut lättaste sättet.
              Okej, va innne på ett annat forum å kollade.. Där rekomenderades ett program som heter XBOX360 SS Merger 1.5o, det ska vara ungefär samma antar jag?

När man patchar det så söker den ju efter en fil så att säga. men den filen ska man ju kunna ladda ner manuellt... Finns de nån databas sida med alla dessa patchar?

Comment

SS Merger är gammalt.... Mulleter är det som gäller nu
                Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                » Xbox360 FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X