Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

360 till PSX -> Microsoft reperation -> PSX -> Hem, fortfarande sönder

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 360 till PSX -> Microsoft reperation -> PSX -> Hem, fortfarande sönder

Hej alla forumiter.

Idag fick jag tillbaka min 360 från PSX som jag skickade upp till Stockholm i början på September. PSX skickade sedan vidare den till Microsoft för reperation. Vidare tillbaka, modifera firmware, hem till Skåne.

Allt bra så långt.

Nu är det dock så att när jag pluggade in min Xbox 360 och tänkte sätta tänderna i lite Assassin's Creed och Mass Effect som så fint väntade på datorn. Då röd ringar 360 igen, första gången jag sätter på den.

Vad händer nu? Det känns fruktansvärt tråkigt och man blir förbannad.

Tacksam för svar,
    Richard

EDIT: Provade hos en kompis ifall det skulle vara ström adaptorn eller sladdarna som det var fel på. Ingen lycka, fortfarande sten död.
    Last edited by Gneiss; 2007-11-12, 22:26.

Det var ju tråkigt, slå på den lite

Comment

Gav den en riktig smäll. Ingen förändring, tyvärr.

Comment

Xbox (håller)3(till)60(dagar)

Sjukt trött, det börjar bli mer regel än undantag att just det du beskriver händer. Jag tror dom gör det med flit med de 360 vi skickar in.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

"Xbox (håller)3(till)60(dagar)" LOL!.

Comment

Haha, den var fin den Hansi.

Comment

Vet nån vad jag ska göra med min xbox 360? Den är bannad, flashad och har fått dom 3 röda ringarna. :-(

Comment

Man kan byta moderkort ... kolla eBay (europa).

Eller så kan man försöka sig på X-clamp modifieringen.

Eller så kan man lämna den till någon som kan ta bort GPU .. fixa nya lödpunkter och löda dit den igen (vet ej om psx eller nån annan in swe gör det).
                Last edited by POi2; 2008-01-28, 14:01.

Comment

Vi fixar cpu+gpu omlödning för 700:-
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi, kan du fixa/reparera Red Ring of death?

Comment

Som sagt, cpu+gpu omlödning för 700:-

Fixar de vanligaste rrod, t.ex. 0102

Comment

Så billigt? Är inte cpu/gpu lödpunkterna förbannat små? Eller ni kanske kör med hetluftsstation?
                        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                        Maxtor D-Max 200gig
                        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Jag lämnar in dom till en elektronikfirma som har en lödrobot för BGA-lödning. Dom fungerar med IR-teknik och förprogrammerade värden för hur länge det skall värmas osv.

En sådan robot kostar c:a 50.000:-, gränsfall om vi skall skaffa en egen :-)

Comment

Blir xboxen som ny sen eller har ni varit med om att en xbox 360 pajat sen igen efter denna typ av reparation?
                            MVH
                            Mikael Bäck

Comment

Ja, om ni gör 71st konsoler så har ni tjänat in lödroboten... Eller ja, inte riktigt, det ska betalas löner, skatt, mm också så kanske efter en 150-200 konsoler...

Nä, skämt åsido, jag tycker det låter väldigt prisvärt att få Cpu/Gpu omlött för 700kr!
                              "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                              Maxtor D-Max 200gig
                              v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X