Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laddningstider i nya spel samt Unrecognized Disc

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Laddningstider i nya spel samt Unrecognized Disc

Hej kära Psxcareforumsläsare och läsarinnor.

Jag har börjat bli fruktansvärt irriterad nu på alla dessa laddningstider.
    Exempel på spel som visar loading FÖR mkt:

Colin Dirt
    Assassins Creed
    Sega Rally
    Skate mf.l

Ta som exempel i Colin Dirt, när man kört en bana som tog ungefär 2 minuter
    att klara så står det finish o.s.v. Sen laddar det till menyn och där imellan så får man se vilka rekord man har o.s.v. Där tror man ta mig fan att det har hängt sig ibland för det tar alltså mellan 1-2 minuter att ladda vidare. Jag har inte klockat tiden men uppskattar iaf till det.

Jag blev så arg på väntetiden så jag slängde spelet lääängst ner i lådan.

I assassins creed kommer man under laddning till ett rum, en typ av drömvärld där man kan göra olika moves, typ hoppa, slå med svärdet eller bara helt enkelt stå still. Där har jag märkt att det väntetiden varierar lite och beror nog på hur stor världen är som skall laddas upp. Respekterar!

Kan det vara så att läsaren är gammal och sliten, har spelat igenom ungefär 40-50 spel. Alla är backupkopior på mina orginal då jag inte väljer att använda dom.
    Skivorna är budgetmärke i 11kr´s klassen:
    AONE DVD+R DL 8x
    Alla brända i clonecd med 2.4x hastighet. (Jo jag vet det tog tid.)

Jag har även provat med Verbatim 2.4x os.v men märker inte någon skillnad.

Efter mycket om och men; Vad göra ? Ska det vara så lång laddningstid?
    Har ni någon chans att "klocka tiden" i laddningen på colin eller assassin?
    Byta DVDspelaren ? Slå sönder xboxet eller bara köpa en rubiks kub som man kan leka med medans man väntar ?

Sist men inte minst; Assassins Creed, när som helst POFF
    Unrecognized Disc, köpa nya skivor ? Bränna ny kopia ?

Det blev mycket nu, men det här löser vi.

Mvh Niklas - Det ska fort !

Köp en Verbatim bränn i 4x och testa!
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

Comment

Original inlägg av kaffetandfen Visa Inlägg
      Köp en Verbatim bränn i 4x och testa!
      Jag får prova det !
      /Niklas

Comment

Byt brännare.

Comment

Original inlägg av whad Visa Inlägg
          Byt brännare.
          Men va ? Är det så eller ?

Comment

Original inlägg av nipokledo Visa Inlägg
            Men va ? Är det så eller ?
            hur ska vi kunna veta det? läs det mer som en uppmaning.. prova bränn på en polares brännare tex och kika om du får likadant fel. bränn på verbatim. får du inget fel så kan nog brännaren vara boven. det kan också vara skivorna, dvd-spelaren i boxen.. ja, många faktorer. men man måste börja någonstans..

Comment

Ja justja, vad har du för brännare?
              Xbox 360 Premium HDMI
              BenQ iXtreme 1.5

Comment

Om de som har problem skriver ned vad de har för brännare (+firmware), DVD-läsare i X360 (+vilken version av flash), vilka skivor och i vilken hastighet de bränner i, vilken release av spelet som strular, operativsystem och andra nödvändiga fakta så underlättar det för de som har möjlighet att hjälpa!

Comment

Original inlägg av master_c3 Visa Inlägg
                  Om de som har problem skriver ned vad de har för brännare (+firmware), DVD-läsare i X360 (+vilken version av flash), vilka skivor och i vilken hastighet de bränner i, vilken release av spelet som strular, operativsystem och andra nödvändiga fakta så underlättar det för de som har möjlighet att hjälpa!

Helt korrekt kompis, du var inte dum du.

Brännare: Samsung sh182d med senaste firmwire. uppdt. igår. v. sb06
                  Läsare: Samsung med ganska gammal firmwire. Flashat för ett år sen med dåvarande flash. Tror det var samsung 1.0 eller någe sånt.
                  Skivor ref. från ovan: aone 8x brända i clonecd med 2.4x hastighet.
                  Operativsystem: Windows XP sp2 swe.
                  Release: Assassins Creed PAL X360-Allstars

Comment

Jag tror första svaret (som Kaffetandfen skrev) innehåller lösningen på ditt problem....
                    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                    » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                      Jag tror första svaret (som Kaffetandfen skrev) innehåller lösningen på ditt problem....

Jag har provat med Verbatim också men bara brända i 2.4x hastighet. Det gav ingen skillnad. /Niklas

Comment

Ta en Oxascand innan du börjar spela. Det e nog det enda rätta för dig.

Comment

Original inlägg av drno007 Visa Inlägg
                          Ta en Oxascand innan du börjar spela. Det e nog det enda rätta för dig.
                          Haha jag får nog ta och snacka med någon läkare ang min väntetid ;D

Comment

jag ahr samma problem med Assasins Creed. Vågar därför inte bränna ut en ny skiva. för jag tror det inte fungerar ändå. Det är skitstörande, långa laddningstider och dirty disc. är det något nytt med dom nya spelen? jag ahr aldrig haft sådana problem. bränner med verbatim 4x, samsung, iXtreme 1.2, ClonCD, LG brännare. Det funkar till alla andra spel men Assasins fungerar inte.

Comment

Original inlägg av nipokledo Visa Inlägg
                              Jag har provat med Verbatim också men bara brända i 2.4x hastighet. Det gav ingen skillnad. /Niklas
                              Jo jag läste det.
                              Bränn i 4X!!
                              Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                              » Xbox360 FAQ

Comment

Working...
                              X