Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flashad eller orginal?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flashad eller orginal?

Tänker köpa en 360, men kan inte bestämma mig om jag ska köpa en flashad eller en orginal. Såvitt jag förstår kan ingen garantera att man inte blir bannad från Live om man kör flashat, även om man bara kör orginalskivor när man spelar Live.

För att kunna värdera risken skulle jag vilja veta:
    Är det så att ingen som kör iXreme 1.2 hittills blivit bannad?
    När släpptes iXtreme 1.2?
    Bannar MS kontinuerligt eller stötvis?
    Hur ofta/när, om stötvis?
    Kan man skjuta upp eller avstå uppdateringar från MS för att se om andra blir bannade?

Svara gärna på andra frågor som jag borde ställt också. ;-)

Tack!

Det finns ingen klarhet i hur MS bannar xboxar, det finns teorier men inget som kan fastställas.

Det kan nog vara svårt att säga om man blivit bannad pga iXtreme 1.2 eftersom det finns teorier om att xboxen kommer ihåg om man spelat backuper, eller om man har haft igång xboxen utan dvd-romen ikopplad, osv osv..

Men om du köper en Xbox 360 och flashar den, se till att skaffa dig ett Connectivity Kit så att du kan ge DVD romen ström utan att starta Xboxen (så att det minimerar risken för att xboxen loggar).

Risken finns ju dock att du får en Xbox som inte fungerar som den ska (trasig DVDrom eller liknande), men allt handlar väl egentligen om hur mycket man vill chansa.. Om jag köpte en Xbox så skulle jag inte ens starta den förrän jag har flashat DVD-romen, så att xboxen känner av DVD-romen flashad från original, dvs inga loggar..

Det är upp till dig

Comment

Hur många spel hade du tänkt att skaffa så blir valet ganska enkelt!!

Visst orig är bra att ha men har du t,ex 10 orig spel så är det mer än vad xboxen är värd. Då kan du lika gärna ha 2st xbox360 en orig & en moddad.

Comment

Tack för svaren!
        Jo, man får nog bara välja hur mycket man vill chansa. Hade varit lättare om man visste oddsen.
        Gnuttes: Ditt resonemang stämmer om man tycker att en bannad 360 har ett värde. Det tycker/tror inte jag. Live är hela grejen, eller?

Comment

Jag är nog den enda person som tycker det men jag tycker LIVE är tråkigt.

Nu är det många på LIVE som är helt ok att spela med men tyvärr väldigt många som bara gillar att jävlas speciellt i bilspel mm. Spelar hellre med mina polare så jag bryr mig inte så mkt om min konsol blir bannad. Har man lust att köpa 5st orig spel a,la mellan 300-500:-/st så gärna för mig men jag gör det knappast bara för att vara säker på LIVE.

Comment

Icke-stealthade spel = ban, även om du inte var uppkopplad på live när du spelade
            Stealthade spel = säkra i dagsläget både live och offline

Comment

Båda mina xboxar har varit bannade sen MS började banna, jag spelade både stealth och ostealthade backuper så jag får väl skylla mig själv lite, men jag har klarat mig bra utan live.. saknade det inte speciellt mycket, för man kan ändå spela med sina kompisar över internet med diverse mjukvara om spelet stöder System-link

Comment

Huklen: Tyckte mig skymta när jag körde med gamla boxen på Xlink att det fanns en för XBOX360 också! Stämmer det?

Comment

Xlink funkar för 360 jajomen

Comment

Original inlägg av huklen Visa Inlägg
                    Xlink funkar för 360 jajomen

Kanon!

Comment

Det funkar, men många spel har ping limits. Det är sällan man har tillräckligt låg ping på tunnelprogram som Xlink för att inte slå i taket på ping limiten.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X