Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasha med äldre eller nyare FW?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flasha med äldre eller nyare FW?

Hej alla glada!
    Flashade min MS 25 för ngt år sedan. Då använde jag mig av Xtreme firmware 5.1. Har funkat klockrent hittils.
    Ska nu flasha en polares box som jag tror och hoppas har samma läsare. Finns ju iXtreme 1.3 nu för samsung. Borde jag då använda denna nyare FW eller använda samma som jag hade till min? Kommer mina brända kopior funka i hans om jag flashar med den senare versionen?
    Tack på förhand!
    /yoko

Original inlägg av yokobai Visa Inlägg
    Hej alla glada!
    Flashade min MS 25 för ngt år sedan. Då använde jag mig av Xtreme firmware 5.1. Har funkat klockrent hittils.
    Ska nu flasha en polares box som jag tror och hoppas har samma läsare. Finns ju iXtreme 1.3 nu för samsung. Borde jag då använda denna nyare FW eller använda samma som jag hade till min? Kommer mina brända kopior funka i hans om jag flashar med den senare versionen?
    Tack på förhand!
    /yoko
    Vissa kanske fungerar på din väns xbox om ni kör senaste som jag tycker att ni borde göra. Han kan då spela live smärtfritt, själv är jag bannad :P . Någon som vet om man kan återfå live igen på nåt sätt?

Comment

så du menar att man kan spela LIVE HELT smärtfritt med iXtreme?

Comment

så du menar att man kan spela LIVE HELT smärtfritt med iXtreme?
        det är korrekt uppfattat. iaf i dagsläget om spelen är ixtreme-kompatibla. du får inte kört "icke ixtreme-kompatibla" spel i den innan (tex som xtreme tillåter). då finns det risk för ban, annars fritt fram

flasha din polares box med 1.3.
        alla spel som släpps idag är ixtreme-kompatibla. de äldre som inte är det kan man fixa lätt med xdvdmulleter (autofix knappen)
        Last edited by int21; 2007-11-19, 21:42.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          det är korrekt uppfattat. iaf i dagsläget om spelen är ixtreme-kompatibla. du får inte kört "icke ixtreme-kompatibla" spel i den innan (tex som xtreme tillåter). då finns det risk för ban, annars fritt fram

flasha din polares box med 1.3.
          alla spel som släpps idag är ixtreme-kompatibla. de äldre som inte är det kan man fixa lätt med xdvdmulleter (autofix knappen)
          ok så du menar att man måste bränna om gamla spel då patchat med ixtreme med hjälp av xdvdmulleter?

Comment

ok så du menar att man måste bränna om gamla spel då patchat med ixtreme med hjälp av xdvdmulleter?
            är dom inte ixtreme kompatibla måste du det. du kan se om de är kompatibla med xdvdmulleter. att flasha din väns box med annat än ixtreme vore väldigt dumt. bryr han sig inte om live, kör på. men att få boxen bannad bara för man inte orkar fixa dem ixtreme-kompatibla.. det är lathet och idiotiskt.

Comment

allrajt! får köra på det då helt enkelt vilket osökt leder mig vidare på nästa funderingar.. finns ju olika läshastigheter i 1.3'an, 2, 5, 8, 12x. Vilken borde jag använda? ngn som har erfarenhet av dessa? hur snabbt läser den orginal?
              Sen undrar jag om jag går tillväga som jag gjorde med min gamla dvs starta datorn i DOS sen avnända MTKFLASH?

Comment

allrajt! får köra på det då helt enkelt vilket osökt leder mig vidare på nästa funderingar.. finns ju olika läshastigheter i 1.3'an, 2, 5, 8, 12x. Vilken borde jag använda? ngn som har erfarenhet av dessa? hur snabbt läser den orginal?
                Sen undrar jag om jag går tillväga som jag gjorde med min gamla dvs starta datorn i DOS sen avnända MTKFLASH?
                Kör på x12 för det är den orginal. Vissa säger att x5 är bäst men jag skulle köra på x12. Och jag du gör samma sak inprincip. Har han ms25 eller en ms28?

Comment

Original inlägg av berget Visa Inlägg
                  Kör på x12 för det är den orginal. Vissa säger att x5 är bäst men jag skulle köra på x12. Och jag du gör samma sak inprincip. Har han ms25 eller en ms28?
                  Kanske köra på 8x då?
                  vet faktiskt inte vilken version han har än... hoppas iaf att det är en ms25 för ms28'an har jag aldrig tagit mig an än

Comment

Var ju inte en ms25 som jag trodde.. var en Hitachi 59a fast har gjort en sådan innan oxå fast nu undrar jag bara vilken version av FW som är den senaste till den?

Comment

hittade en på xbox-sky: iXtreme 1.2 rev2 for Hitachi (With Sense Fix)
                      kan jag använda denna månne?
                      sen en annan fråga när man ändå e på G.. min polare som oxå har en 59a, om jag vill uppdatera hans FW. Ngt särskilt man behöver tänka på?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X