Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Då var det dags igen? LIVE BAN!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av kingrobin Visa Inlägg
    1. Du är ju bannad från XBL så du har ingen chans att komma åt uppdateringarna.
    Brukar inte uppdateringarna ligga med på skivan hos spel som kräver de?

Comment

Uppdateringarna ligger med på skivan

Comment

Jag har extreme fw 5.3 och se det funkar alldeles utmärkt.. konstigt nog.. senaste spel cod 4. hade liksom inte räknat med att det skulle funka faktiskt..

Comment

Det verkar som om det är skivorna och inte firmware enligt xbox-scene. Alla spel jag har spelat har jag kollat upp med XDVD Mulleter. Alla alternativen är bockade, dvs att den har SS osv. Antar att jag är säker då om nu alla var bockade eller hur funkar Mulleter?

Comment

Hmm, har suttit och spelat Mass Effect i en vecka nu så antar att det vore korkat att försöka logga in på Live. Inte för att jag spelar online, men det vore ju helt klart trist att bli bannad...

Comment

Det beror på om hypotesen att dom bannar folk som har för tidigt släppta spel, det skulle va dumt av microsoft, för rent juridiskt håller det inte. Du kan ha köpt spelet även om det släppts tidigare, dock i USA :P så du har väl varit där på affärsresa och av ren slump var du i den walmart butik som hade släppt spelet för tidigt och då slagit till och köpt din egen kopia! hehe o du tappa kvittot på flyget :P

Comment

Original inlägg av homieee Visa Inlägg
                Det beror på om hypotesen att dom bannar folk som har för tidigt släppta spel, det skulle va dumt av microsoft, för rent juridiskt håller det inte. Du kan ha köpt spelet även om det släppts tidigare, dock i USA :P så du har väl varit där på affärsresa och av ren slump var du i den walmart butik som hade släppt spelet för tidigt och då slagit till och köpt din egen kopia! hehe o du tappa kvittot på flyget :P
                Självklart, men småparanoid som man är så finns det ingen anledning att chansa, jag ligger lågt ett tag och väntar ut det helt enkelt

Comment

Kan man bli bannad om man har en modifierad läsare, men BARA kör med orginal spel? För just nu pratas det ju mycket om att det kan vara pga. (bad) backup av spelen som orsakat banning från live. Men å andra sidan har det rapporterats att folk har blivit bannade utan att ha spelat något backup spel alls på konsollen.

Comment

detta är väl ett exempel hur ixtreme-kompatibla releaser kan få users bannade. kommer ni ihåg GH3 rellen som släpptes nyss.. det kom en fix för den lite efter.. http://www.ludibria.com/nfo.php?sys=x36&sysid=797

så även om den första stämde med ss och dmi.. så var det inte rätt som orginalet.. utan det stämde för kopians om jag inte är helt ute och snurrar.. att det finns crc-fel i data partition kan säkert kollas upp, att de kan lägga in checkar på nämnda ställen de vet om att de har fel. även om den är stealthad så kan det alltså få konsekvenser om kopian innehåller sådana fel. det är omöjligt att se med xdvdmulleter utan måste jämföras mot ett orginal. därför är det bra att vänta några dagar innan man lägger saker på skivan.. men att vänta är också svårt.. man antar ju att det är rätt rippat.. en fundering som kan vara värd att hålla i tanken.. vem vet..

*tillägger*
                    det går att kolla upp om den stämmer med ett orginal med xdvdmulleter då en 100% crc hamnat i deras databas. men den finns inte där direkt när ett spel släpps, utan när något lagt in det eller efter felaktiga backuper hittats.
                    Last edited by int21; 2007-11-21, 20:02.

Comment

Ingen svensk som blivit bannad än?

Comment

Original inlägg av Engan01 Visa Inlägg
                        Kan man bli bannad om man har en modifierad läsare, men BARA kör med orginal spel? För just nu pratas det ju mycket om att det kan vara pga. (bad) backup av spelen som orsakat banning från live. Men å andra sidan har det rapporterats att folk har blivit bannade utan att ha spelat något backup spel alls på konsollen.
                        det är lite som det jag pratar om här över.. bad crc-i data partition tex som repor eller liknande kan medföra.. men frågan är kan det bli så snett att en orginal-box bannas för det.. tiden får utvisa..

Comment

Original inlägg av mickys Visa Inlägg
                          Ingen svensk som blivit bannad än?
                          http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32410

Comment

Enligt xbox-scene: It appears that modified fw is NOT being detected, and is instead once again due to 'bad' discs.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                              *tillägger*
                              det går att kolla upp om den stämmer med ett orginal med xdvdmulleter då en 100% crc hamnat i deras databas. men den finns inte där direkt när ett spel släpps, utan när något lagt in det eller efter felaktiga backuper hittats.
                              Hur menar du?
                              Först laddar jag upp filen i Mulleter, tar sedan CRC check och får först "ISO was not found in database, continue to generate data checksum anyhow?"
                              Sen "Checksum generation complete".

Hur ser man sen om den stämmer med originalet? Det står 100% nere till höger, är det den vi behöver veta?

Edit: Är det lika bra att stoppa in nätverkskabeln och se efter om man blivit bannad?

Comment

Original inlägg av mickys Visa Inlägg
                                Enligt xbox-scene: It appears that modified fw is NOT being detected, and is instead once again due to 'bad' discs.
                                Hoppas verkligen detta stämmer. Speciellt eftersom min box just uppgraderats till 1.3.

Då blir det bara till att vara mer försiktig och tålmodig när man tankar spel i framtiden.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X