Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasha XBOX 360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flasha XBOX 360

Hejsan, nu tänkte jag flasha mitt xbox 360 men har inte någon floppy, går det att bränna ut på vanlig CD skvia och boota den vägen?

Sen undrar jag ifall det funkar på ett moderkort med NVIDIA nForce 500?

Har laddat ner Xtreme firmware 5.3.

Tack för svar, jo jag vet att jag är lat

du kan köra med ett USB minne, Beror lite på vilken läsare du har. Sen tycker jag du ska köra med nyaste Ixtreme, annars är risken stor att du blir banad.

Comment

Original inlägg av Daanjeel Visa Inlägg
      du kan köra med ett USB minne, Beror lite på vilken läsare du har. Sen tycker jag du ska köra med nyaste Ixtreme, annars är risken stor att du blir banad.
      Har tyvärr inget USB minne, men jag har en mobil som kan fungera som USB minne, hittar mobilen i bios.

Vilka program ska jag använda mig av?

Comment

Gimlan.... läs på lite här i forumet, alla svar finns... med din metod är risken stor att din box blir obrukbar!

Här finns annars bra guide med bilder och annat beroende på vad du har för drive etc...
        http://www.xbox-scene.com/xbox360-tutorials.php?p=4|#4

/GroGGen
        360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Comment

Original inlägg av GroGGmanneN.se Visa Inlägg
          Gimlan.... läs på lite här i forumet, alla svar finns... med din metod är risken stor att din box blir obrukbar!

Här finns annars bra guide med bilder och annat beroende på vad du har för drive etc...
          http://www.xbox-scene.com/xbox360-tutorials.php?p=4|#4

/GroGGen
          Jag har en Samsung MS28 (TS?H943 drive) läsare.
          Last edited by Gimlan; 2007-11-23, 19:10.

Comment

Original inlägg av Gimlan Visa Inlägg
            Jag har en Samsung MS28 läsare.
            Jag följde guiden som finns här http://muppet-modding.com/printthread.php?tid=40. Jag köpte ett VIA kort och ett USB minne(totalt 500:-) gjorde usb minnet "bootable" och ladda ner firmware och Iprep. Detta är nog det enklaste och billigaste ifall du vill ha möjligheten att uppdatera firmware själv..

Om man inte har sån tur som mina vänner har att jag flashar deras gratis
            Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

Xbox 360 Slim som väntar på lösning
            Xbox 360 Ixtreme (Pension)

Comment

Original inlägg av Playtoy Visa Inlägg
              Jag följde guiden som finns här http://muppet-modding.com/printthread.php?tid=40. Jag köpte ett VIA kort och ett USB minne(totalt 500:-) gjorde usb minnet "bootable" och ladda ner firmware och Iprep. Detta är nog det enklaste och billigaste ifall du vill ha möjligheten att uppdatera firmware själv..

Om man inte har sån tur som mina vänner har att jag flashar deras gratis
              låter en polare flasha det åt mig, kostar 100kr så det är piano.

Comment

Original inlägg av Gimlan Visa Inlägg
                låter en polare flasha det åt mig, kostar 100kr så det är piano.

Ja det e la inte så dyrt det heller och kanske det bästa.
                Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

Xbox 360 Slim som väntar på lösning
                Xbox 360 Ixtreme (Pension)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X