Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Precis, din xbox 360 är ju inte bannad från live som min vart , dvs jag laddade ner uppdateringen manuellt. iaf dash uppdateringen (dock inte codec uppdateringen).

om någon med bannad xbox360 lyckats få in nya codecen och kan köra xvid/divx offline läge , hojta till gärna

Comment

Original inlägg av haze54 Visa Inlägg
      Precis, din xbox 360 är ju inte bannad från live som min vart , dvs jag laddade ner uppdateringen manuellt. iaf dash uppdateringen (dock inte codec uppdateringen).

om någon med bannad xbox360 lyckats få in nya codecen och kan köra xvid/divx offline läge , hojta till gärna
      Verkar ju va DRM problemet precis som med arcade spelen så det är inte möjligt idag, men om 360'in blir helt knäckt så.. men då kommer vel xbmc eller liknande att ta över med bättre resultat

Med risk för att bli tjatig, någon som vet hur man rensar "DRM cachen" så ja kan uppdatera min codec till rätt maskin id?
      Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

Ganska coolt att det fungerar att spela upp dixx/xvid. Dock är gamla xboxen fortfarande överlägsen som mediacenter i mina ögon.

Comment

Original inlägg av abz0r Visa Inlägg
          har testat divx med den nya updaten och kvaliten är sådär,, blir betydligt bättre bild när jag kopplar datorn till plasma tvn o kör 1080p dvi-hdmi ,, 360 e inställd på 1080i men kvaliten är ruskigt dålig! kör samma fil på 360n som på datorn,, 360n skalar inte upp eller?
          tydligen så skalar 360'n endast upp via hdmi o inte component
          360 Elite (Falcon, 175w)
          Xbox (Första chippet som kom ut)

Comment

ok nu har jag i testsyfte även provat deleta gamer profilen och tatt recover för att se om det hjälpte.. och de gjorde det inte.. funkar fortfarande inte o spela offline, DRM skiten ligger ingrävd djupt eller tom i gamerprofilen jaja va ju inte så jätteupphetsande ändå men kunde ju va smidigt o kunna köra i nödfall om man har med sig boxen..
            bra o veta om ni flyttar över hdd'n eller profilen till en ny xbox så funkar de förmodligen inte o spela divx/xvid osv..
            Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

fortfarande ingen som har en lösning på hur man får in de seanste codes:arna att lira om man har bannad xbox360 ?

tänkte se om någon vet något nytt mest..

Comment

Här är sidan för updaten.. om man vill tanka ner bränna osv alltså..

http://www.xbox.com/en-US/support/sy...temupdates.htm

DOCK!

fattar jag inte följde, deras guide steg för steg för att bränna updaten...

"To create a DVD or CD:
                3. Drag the zipped $SystemUpdate zip folder to the CD Folder. If the CD write window doesn't open by default, drag and drop folder on the CD/DVD RW drive
                ."

Jag tar det som att de vill att man ska bränna den ZIPPAD som när man tankar ner den alltså. Bränner den exakt som det står, stoppar i xboxen..

"Mixed Media CD" eller vad det står... händer inget när man trycker på Mixed Media CD eller startar om osv..

Blir väll till o packa upp som någon skrev innan o tok bränna igen !

*testar*

Comment

om jag har live o accepterat alla frågor om update, har jag denna då? hmm

Comment

pimmen: ja det har du.. dock så drar inte divx / xvid uppdateringen igång förrän du ska kolla på en divx eller startar media browsningen. "har jag hört" men det kanske inte stämmer?

nu ska jag testa den där uppdateringen.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X