Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 Premium fråga

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox 360 Premium fråga

Tja jag köpte xbox 360 idag med lot nr 0644 kollade på http://www.360drives.com och det står att det är en samsung-toshiba drive jag vill vara 100% på att det går att flasha så kan någon ge mig ett direkt svar tackar verkligen.
    Ps jag har kollat runt på forumet
    Last edited by Mevvan; 2007-12-03, 16:16. Anledning: Fel fråga.

Original inlägg av Mevvan Visa Inlägg
    Tja jag köpte xbox 360 idag med lot nr 0644 kollade på http://www.360drives.com och det står att det är en samsung-toshiba drive jag vill vara 100% på att det går att flasha så kan någon ge mig ett direkt svar tackar verkligen.
    Ps jag har kollat runt på forumet
    samsung är lätta att flasha, svar ja. lita dock inte 100% på lotnr det finns fall det kryper in andra märken.. förövrigt går alla dvdläsare att flasha idag.
    Last edited by int21; 2007-12-03, 16:22.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      samsung är lätta att flasha, svar ja. lita dock inte 100% på lotnr det finns fall det kryper in andra märken..
      tack så mycket för snabbt svar perfekt då drar jag in till psxcare om jag inte kan flasha själv:P
      hmm okej för jag köpte en xbox igår på elgiganten och det va med lot nr 0641 men den va öppnad så jag bytte ut den idag och nu är det lot nr 0644 haha

Comment

Original inlägg av Mevvan Visa Inlägg
        tack så mycket för snabbt svar perfekt då drar jag in till psxcare om jag inte kan flasha själv:P
        hmm okej för jag köpte en xbox igår på elgiganten och det va med lot nr 0641 men den va öppnad så jag bytte ut den idag och nu är det lot nr 0644 haha
        okej.. lycka till

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          okej.. lycka till
          Tackar

Comment

lot nr 0644, det betyder ju att den konsolen är tillverkad vecka 44 år 06
            en ett år gammal konsol.

Ok det sitter kanske en samsung läsare i den men den har utan något tvivel det gamla moderkortet som för många 360 konsoler betytt en resa till weiterstadt, skulle jag köpa en konsol så skulle man väl hellre leta efter en lot 0740 eller senare alltså tillverkad vecka 40 detta år. då det med stor sannolikhet är det nya falcon moderkortet i med den nya 65nm cpun i sig vilken alstrar mindre värme och förmodligen är mindre benägen att få dom 3 röda ringarna.

speciellt med tanke på om man ska flasha en konsol, konsolen blir bannad , och kort därefter kommer dom 3 röda, och microsoft tvärvägrar att ta in konsolen, det har redan synts tecken på att vissa stött på personer i kundsupporten som inte velat ta in bannade konsoler.

och många av dom nyare har benq i sig, jag har flashat både samsung och benq , och jag måste säga att bägge är lika lättflashade.

man kan tydligen se på labelen på kartongen där man även ser lot nr

står det 175w så är det en konsol med falcon står det 203w så är det det gamla moderkortet

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X