Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 Arcade HDMI

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox 360 Arcade HDMI

Sålde min Wii och tänkte hooka upp mig med en 360.

Tänkte köpa en xbox 360 arcade hdmi på webahllen.se för 2495:-
    Kan man hooka upp denna med en 120 gb senare eller är det bara 20 gb som gäller?

Vad är i övrigt skillnaden mellan arcade/premium/elite?

Peace.

Du kan sätta i både 20 och 120 gb hårddisk i vilken 360-modell som helst.

Arcade: Fronten på släden är vit, 256 megabytes minneskort istället för hårddisk, kompositkabel, skiva med fullversioner av 5 XBLA-spel ingår.
    Premium: Fronten på släden är kromad, 20 gb hårddisk (förladdad med spelet Hexic HD), kombinerad komposit och komponent-kabel, headset (för att snacka med andra i xbox live-spel), nätverkskabel.
    Elite: Som Premium fast enheten, kontrollen och headsettet är svart, 120 gb hårddisk istället för 20, och en hdmi-kabel medföljer också.

Nya Premium har HDMI, men det säljs fortfarande gamla som saknar HDMI-porten.

Comment

Finns det ngt hd crack typ xbox1 på gång?

Comment

Original inlägg av sgtprimo Visa Inlägg
        Finns det ngt hd crack typ xbox1 på gång?
        nej och kommer nog inte finnas inom närmaste åren heller..

Comment

det är visst på gång! infectus chippet som funnits ett bra tag gör det möjligt att köra homebrew, så det är nog bara en tidsfråga innan detta fixas

Comment

Arcade vit 360 med 256mb minneskort, hdmi utgång inget headset ingen hårdisk ingen hdmi kabel med optisk adapter endast komposit kabel

premium gamla modellen vit 360 med 20gb hårdisk headset hd via komponent saknar hdmi

Pro ny vit 360 20gb hårddísk headset hd via komponent vga eller hdmi

Elite svart 360 med 120 gb hårdisk, headset, hd via komponent vga eller hdmi hdmi kabel ingår med adapter för att få ut ljud optiskt

Comment

Original inlägg av toffepoff Visa Inlägg
              det är visst på gång! infectus chippet som funnits ett bra tag gör det möjligt att köra homebrew, så det är nog bara en tidsfråga innan detta fixas
              den tidsfrågan svarade jag på.. de närmaste åren vi missuppfattade nog varandra.. med hd crack så antog jag han menade spela spel direkt från hdd och inte homebrew därav mitt svar.. vad jag vet så är inte detta möjligt eller på g på ett bra tag.. därav mitt svar..

Comment

rolles inlägg ovan kan vara aningen förvirrande. Oavsett vilken modell du köper så kan du köpa till och använda komponent eller vga-kabel. VGA-kabel ingår inte i något av paketen.

Comment

Ok.

Hur är det med vanliga 360 mot 360 HDMI? Finns det ingen möjlighet att få högupplöst bild utan en hdmi version?

Comment

Original inlägg av sgtprimo Visa Inlägg
                    Ok.

Hur är det med vanliga 360 mot 360 HDMI? Finns det ingen möjlighet att få högupplöst bild utan en hdmi version?
                    du har ju HD AV komponent.. http://www.xbox.com/sv-SE/hardware/x...ponenthdcable/

Comment

Så vinsten med HDMI är igentligen bara att man får 1080p?

Ngn som vet vilka upplösningar 720p, 1080i och 1080p motsvarar? 1080p är väl dessutom Full HD upplösning?

Comment

Du kan få 1080p även med komponent (tror det går med VGA också)

720p = 1280x720 pixlar
                        1080i och 1080p = 1920x1080 pixlar

Skillnaden mellan 1080i och 1080p är att 1080i bara uppdaterar hälften av linjerna varje ny bildruta (som vanlig SDTV), medan 1080p uppdaterar alla linjer varje bildruta (som 720p och en datorskärm)

Comment

ja mitt inlägg ovan kanske inte var helt klart, i arcade ingår endast en kompositkabel, i dom gamla premium modellerna utan hdmi ingår komponentkabel, i dom nya pro modellerna med hdmi ingår inte hdmi kabeln utan komponent.

i eliten med hdmi ingår hdmi kabel och adapter för att kunna plocka ut ljudet optiskt.

fördelen med Hdmi före komponent är att du kan skala upp en dvd film till 1080p , det kan du inte göra med komponent, har själv en premium 360 utan hdmi och en arcade med hdmi , tycker mig märka en viss skillnad i skärpa men det kanske bara är inbillning

ps köpte även till microsofts hdmi kabel och adapter för att kunna plocka ut optiskt ljud den kostade 499 kronor på EB kanske den är billigare någon annanstans
                          Last edited by rolle; 2007-12-11, 18:55.

Comment

Har man en 360 utan HDMI kan man fortfarande skala upp DVD-film om man köper en VGA-kabel

Comment

Fördelen med HDMI är att man slipper att helt i onödan konvertera bilden från digitalt till analogt och sedan tillbaka till digitalt. Istället kan grafikchippet i xboxen pumpa sina ettor å nollor direkt till styrchippet i tv:n/projektorn.
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X