Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har precis köpt en 360 elite

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Har precis köpt en 360 elite

..har en fråga angående flashning.. stämmer det att det är säkrare att flasha konsolen innan man har satt på den för första gången? att det på något sätt skulle lura konsolen att den alltid har varit flashad (dvs från dess att man packat upp den fräsch ur boxen så har den haft firmware vx.x) ??
    360 Elite (Falcon, 175w)
    Xbox (Första chippet som kom ut)

nej

Comment

okej, en kille på jobbet hävdade att det var säkrast o göra så
      360 Elite (Falcon, 175w)

Comment

vet ej om det är bäst att flasha den innan man kopplar upp den mot live.

vad jag vet är att c4eva sa i maj när den första ixtreme släpptes att det bästa kanske vore att flasha den innan man kopplade upp den mot live

för om du hade varit ute online original så kanske konsolen hade loggats på C/R (challenge response, tiden det tar för boxen att svara på vissa challenges gentemot live, och ändrade man då firmwaren så kunde tiden ändras och därmed skulle microsoft upptäcka en avvikelse som var grund för banning.

om den hypotesen stämmer idag vet jag inte men det var vad jag läste i maj.

Comment

^ intressant... om det funkade i maj så borde det funka även nu? verkar som att dom bannar strax innan en ny dashboard update släpps.. så om man håller sig offline strax innandess o uppdaterar med ny firmware som klarar av den dashboard updaten så borde man vara säker?
          360 Elite (Falcon, 175w)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X