Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skivor som funkar?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skivor som funkar?

Hej jag har en Pioneer 110D brännare i datorn och vill nu bränna några spel till 360 undrar ifall någon av dom här skivorna är bra har någon testat?

tänkte köppa från sidan we sell cd.

Arita
    DVD+R 8.5GB Double Layer 2.4xspeed logo bulk 25pcs
    222kr

eller

Premium
    DVD+R 8.5GB Double Layer 2.4xspeed white inkjet printable cakebox 10pcs
    98kr

eller

Traxdata
    DVD+R Double Layer 8.5GB 8xspeed cakebox 10pcs
    209 kr

vet någon om dom billigare funkar?? arita eller premium?

Last edited by djsmookie; 2007-12-13, 19:50.

Jag bör få mina arita skivor vilken dag som helst, antagligen imorn.
    Dom bör funka bra, tidigare köpte jag några billiga 10pcs för 92:- på matrixx rätt ok.
    Men hoppas dessa arita funkar bra oxå.
    Återkommer när ja fått dom!

Comment

alla de skivorna är skit.

Verbatim och du slipper problem.

Comment

skulle vara tacksam ifall du säger till är du fått dom.
        ska flytta till spanien i januari så tänkte bränna massa spel innan jag åker så man har nått o göra där när man inte är ute o raggar på brudar i stranden

själv så har jag några på fujifilm skivor från kjell & company och några på philips skivor funkar perfekt.

vist kanske bättre skivor läser bättre men tycker mina läser bra aldrig något fel med att consolen inte kan läsa skivorna.

Ifall dom billigare skivorna funkar kan man jo köpa 100 skivor till priset av 10-20 verbatin

Comment

Vad folk är dumsnåla, köper skitskivor och undrar sedan varför spelen fryser, inte går att bränna mm mm. Frågan är ju avhandlad 645 ggr redan. Visst kan man hitta nåt annat som råkar funka hyfsat med brännaren i pc'n och som en bonus även i 360'n. Men livslängden är ju begränsad garanterat.
          Verbatim = det som gäller!
          360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Comment

Tyvär så är det inte alla människor som kan springa o lägga ut 1000 kr för verbatin skivor dom är dubbelt så dyra som billigare varianter.

Och är skillnaden verkligen så stor har kört med allt möjligt skit o brukar alltid funka även på wii alla mina spel funkar perfekt o kvittar vilket märke verbatin,tdk,fujifilm o några noname skivor.

ifall dom billigare funkar är man bara smart o köpa dom billigare då man kan köpa dubbelt så många för samma pris som verbatin.

Comment

Förstår vad du menar smookie, det är ju upp till var och en att köpa det man vill, men det kan ju vara kostsamt att köpa en drös olika märken innan man hittar nåt budgetmärke som funkar i ens egen utrustning.
              Frågan kan endast du svara på då det till stor del beror på hårdvaran i din igen utrustning om det funkar eller inte. Nån media som du kan bränna/läsa kanske inte jag kan för att vi har olika hårdvara. Men rent generellt funkar ju Verbatim för dom flesta. Det är ett säkert kort, men visst dubbelt så dyrt.
              360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Comment

Sant sant.
                Jag vet att verbatin är dom bästa som finns eller rättare sagt dom som funkar hos dom flesta.

Men jag hade också läst något om traxdata skivorna vilket massa folk kör med dom är iallafall inte dom billigaste men inte dom dyraste stämmer detta kanske att dom ska funka bra ?

Comment

oj de va typ 20 kr i skillnad mellan trax data och verbatin .

Ska fan beställa dom platinum och dom billigare funkar det inte till 360 kan jag jo ha dom för film bränna full version på dvd utan komprimering o skit.
                  eller som backup eller nåt.

Comment

Sen kan man väl gå steget längre och säga som såhär:

Billiga skivor: Många, opålitliga, sämre kvalite, håller sämre, bränner i lägre hastighet

Verbatim: Garanterat perfekt varje gång, håller bättre, bränner snabbt

Själv bränner jag Verbatim 8x på under 15min

Comment

hur ser jag hur snabbt min brännare kan bränna dvd+r dl?

Comment

Original inlägg av djsmookie Visa Inlägg
                        Tyvär så är det inte alla människor som kan springa o lägga ut 1000 kr för verbatin skivor dom är dubbelt så dyra som billigare varianter.
                        det är sant, men i slutändan tror jag dessa personer hade värderat 5 fungerande spel än 20st som får "disc error" eller inte startar alls.. köper du 20 pack verbatim för 400:- så har du ett spel för 20:-, det är väl rätt ok? är det för dyrt är man dumsnål..

Comment

Original inlägg av djsmookie Visa Inlägg
                          hur ser jag hur snabbt min brännare kan bränna dvd+r dl?
                          http://www.cdrinfo.com/Sections/Revi...rticleId=14845

DVD+R DL 8x, 6x, 4x, 2.4x

Comment

Verbatim. 20-30 spänn för ett spel på en skiva som fungerar perfekt. Varför klydda till det med skivor som är sämre på precis allt?

Hur kan du tycka att det blir för dyrt? Jag drog hem 25 skivor för lite över 400 kr för någon dag sen. Har du inte råd med 20-30 spänn för en skiva så kanske du ska ladda hem spel till din dator istället. Glöm inte att ett orginal spel går 600kr.

Comment

Original inlägg av Chsandberg Visa Inlägg
                              Verbatim. 20-30 spänn för ett spel på en skiva som fungerar perfekt. Varför klydda till det med skivor som är sämre på precis allt?

Hur kan du tycka att det blir för dyrt? Jag drog hem 25 skivor för lite över 400 kr för någon dag sen. Har du inte råd med 20-30 spänn för en skiva så kanske du ska ladda hem spel till din dator istället. Glöm inte att ett orginal spel går 600kr.
                              Blir så jävla trött på när folk skall trycka ner andra för att de inte har råd med det ena eller andra. Har man så jävla gott om pengar kan man ju köpa originalspel eller??? Jag personligen har INTE råd att lägga 750:- för 25 Verbatim i månaden, ja precis... 650:- för skivorna och frakt på nån 100-lapp. Jag skulle veta var du handlar dina skivor så du har dem hemma för 400:-.
                              För det andra så finns det ingen anledning att köpa Verbatim för 650:- när det faktiskt finns alternativ som fungerar LIKA bra för 200:-/25-pack.
                              Arita RITEK 2.4x Speed (DUAL LAYER+R) WHITE PRINTABLE 8.5GB DVD+R (25 PACK) fungerar perfekt. Har testat ca 100 skivor i 4 olika maskiner och ingen av dem har blivit dirty disk eller nåt annat fel.
                              Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X