Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny banning, iExtreme 1.4 hjälper inte..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

live

Här i dagarna så slutade mitt live fungera. När jag tar sign in så försöker den signa in men jag kommer bara tillbaka till Dashboard. När jag kör test så står det "xbox live connected" och inga fel meddelanden. Antar jag inte är bannad då, iaf hoppas jag det, men vad annat kan det vara? ;S

Comment

Undrar varför de bara "bannar" boxarna från live. De borde ju för tusan spärra konsolerna helt så man inte kan använda dem. Det borde ju vara möjligt.

Men klart vi ska vara glada så länge det är möjligt att kringgå dessa skydd.

Comment

Original inlägg av ReZnoR Visa Inlägg
        Undrar varför de bara "bannar" boxarna från live. De borde ju för tusan spärra konsolerna helt så man inte kan använda dem. Det borde ju vara möjligt.

Men klart vi ska vara glada så länge det är möjligt att kringgå dessa skydd.
        varför? köper jag en sak får väl jag göra vad jag vill med den. du får väl bygga om din bil om du vill. du kan få körförbud på väg med den, men du kan ändå få köra på egen mark (inhängnad) eller folkrace tex.

vill du att man spärrar en hel dator så den inte går att använda för att du gjort det möjligt att spela olagligt material på den? tex du blev upptäckt på steam..

varför är inte så svårt att svara på.. de får inte enligt svensk lag..
        Last edited by int21; 2007-12-19, 21:40.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          varför? köper jag en sak får väl jag göra vad jag vill med den. du får väl bygga om din bil om du vill. du kan få körförbud på väg med den, men du kan ändå få köra på egen mark (inhängnad) eller folkrace tex.

vill du att man spärrar en hel dator så den inte går att använda för att du gjort det möjligt att spela olagligt material på den? tex du blev upptäckt på steam..

varför är inte så svårt att svara på.. de får inte enligt svensk lag..
          Nu menade jag inte att de skulle göra konsolerna "helt obrukbara". Utan bara spärra dem så man inte kan använda annat än original. Teoretiskt vore det ju möjligt att göra så. Men jag hoppas själv att det inte blir så.

Comment

De har inte kopia-detektionen helt hundra än. Om de gjorde så att konsolen helt enkelt vägrade starta detekterade kopior så skulle det avslöja för mycket om hur de avgör om ett spel är kopia eller inte. Då skulle firmwareskaparna lätt kunna göra en ny 100% säker firmware, och det vill MS definitivt inte.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X