Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp ... Xbox360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp ... Xbox360

Hej
    Jag har köpt en XBOX360 arcade begagnad.
    Killen sa att den var chippad.
    Jag har nu bränt ett spel. och det e gick bra.
    Men när jag sätter in spelet får jag en vit skärm där det står att man ska sätta in consolen typ : To Play this disc. Put in an Xbox 360 console.
    Den brännaren som jag använde kunde bränna dual layer +r skivor. det står ju på den.

Jag vet att jag har en samsung läsare i den. Och om det e så att jag måste flasha den så måste jag köpa nya saker kort mm till den.

Jag vill bara veta om den här chippad / Flashad eller ej. ?????
    jag kanske borde byta dvd skivor.

Tack på förhand

Testade du inte om den fungerade med kopior innan du köpte den?

Har du ställt in layerbreak och booktype i brännarprogrammet, d.v.s. antingen imgburn eller clonecd...inga andra brännarprogram verkar fungera.

Vad va det för skivor du använde? De flesarekomenderar verbatim dvd+r DL för att det skall fungera.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
      Testade du inte om den fungerade med kopior innan du köpte den?

Har du ställt in layerbreak och booktype i brännarprogrammet, d.v.s. antingen imgburn eller clonecd...inga andra brännarprogram verkar fungera.

Vad va det för skivor du använde? De flesarekomenderar verbatim dvd+r DL för att det skall fungera.
      Pallar vänta netonet hade slut över allt. o nu e det jullov osv.
      Så jag köpte ett par av andra märken.
      nej det gjorde jag inte. men jag sog idag på pappret att jag har NME2.0 i den.
      Det som e det konstiga e att garanti klistermärket sitter fortfarande kvar i fronten

Comment

har psxcare moddat den så har dom satt dit sitt egna tror jag men brukar funka att öppna utan förstöra garanti märket .jag bränner med imgburn o funkar klockrent

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X