Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ännu en ".000" tråd.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ännu en ".000" tråd.

Jag laddade hem Saints Row och fick 2 filer, en .000 och en . dvd. När jag laddar .dvd i imgburner och bränner så verkar allt funka som det ska, men när jag kör in den i xboxen står det att den inte kan läsa skivan.

Jag var hos er på psxcare och fick ett papper där ni skrivit att jag ska gå in på ss.softmodfiles.net för att ladda hem "ss.bin/pf.bin". Nu har jag gjort det, men jag undrar vad jag ska göra med de filerna?

EDIT: Det står att releasen är icke-stealth. När jag laddar .ss filen i xbox merger så blir det rött i textfältet.
    Last edited by REGGISTENCH; 2007-12-29, 17:16.

Använd Xdvdmulleter istället. Kör en autofix.

Finns ett avsnitt i FAQ'n som heter "Hur patchar jag ett spel?". Läs där.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av REGGISTENCH Visa Inlägg
      Jag laddade hem Saints Row och fick 2 filer, en .000 och en . dvd. När jag laddar .dvd i imgburner och bränner så verkar allt funka som det ska, men när jag kör in den i xboxen står det att den inte kan läsa skivan.

Jag var hos er på psxcare och fick ett papper där ni skrivit att jag ska gå in på ss.softmodfiles.net för att ladda hem "ss.bin/pf.bin". Nu har jag gjort det, men jag undrar vad jag ska göra med de filerna?

EDIT: Det står att releasen är icke-stealth. När jag laddar .ss filen i xbox merger så blir det rött i textfältet.
      ladda hem xdvdmulleter 10.2 .. den sköter ss / stealth automatix så du slipper krångla. http://www.devilsps3.centelia.net/360stealth/

ladda iso filen i xdvdmulleter använd sedan autofix så kommer den fixa det som behövs.

var noga med att layerbreak är korrekt i imgburn.

har du gjort detta men fortfarande har problem.. svara då på detta..

vilket märke av skivor bränner du på?
      vad använder du för brännare?

Comment

Grejen är att jag inte har någon .iso fil, bara en .000 och en .dvd, och ingen av dem funkar att ladda i mulleter. Skivorna samt brännarn funkar klockrent, har brännt andra spel, dock har jag i de fallen fått en direkt .iso.

Comment

Grejen är att jag inte har någon .iso fil, bara en .000 och en .dvd, och ingen av dem funkar att ladda i mulleter. Skivorna samt brännarn funkar klockrent, har brännt andra spel, dock har jag i de fallen fått en direkt .iso.
          .000 är imagefilen (den stora). den ska gå att ladda i xdvdmulleter.

Comment

.000 eller .iso spelar ingen roll
            Du kan döpa den till .apa om du vill, bara det står rätt i dvd-filen sen

Så om nu Mulleter bråkar med dig för att den heter .000, döp om den till .iso då!
            » Xbox360 FAQ

Comment

gå in på xbox-sky där har du en san andreas PAL iso med stealth och allt... För jag hittade bara NTSC på den sidan du länkade

Edit:

Hittade PAL filerna.. Du måste lägga in dom i mulleter...
              Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

Xbox 360 Slim som väntar på lösning
              Xbox 360 Ixtreme (Pension)

Comment

Original inlägg av Playtoy Visa Inlägg
                gå in på xbox-sky där har du en san andreas PAL iso med stealth och allt... För jag hittade bara NTSC på den sidan du länkade

Edit:

Hittade PAL filerna.. Du måste lägga in dom i mulleter...
                San Andreas? Jag snackar om Saints Row.

Comment

Original inlägg av Playtoy Visa Inlägg

Edit: Hittade PAL filerna.. Du måste lägga in dom i mulleter...
                  vad ska han med san andreas filer till?

Comment

San Andreas? Jag snackar om Saints Row.
                    om du nu mot förmodan inte kan öppna din image.000 i xdvdmulleter.. döp om den till image.iso istället och prova. kör sen autofix och sen döper du tillbaka den till image.000. det ska inte ha någon betydelse vad filen heter. men sen vet man inte vad folk gjort med sina datorer innan heller. i xdvdmulleter väljer du "view iso details" sen "load an iso from disc" sen går du till autofix.

Comment

Har gjort nu som ni sagt, döpte först om filen till dvd.iso, körde den i mulleter och allt såg bra ut, och döpte sen tillbaka till ".000". När jag nu ska ladda .dvd filen i imgburn står det;

Reason; Kan inte hitta filen.

Vad är nu på tok?

Comment

Du skulle inte döpa om dvd-filen till .iso. Det är ju IMAGEFILEN du ska patcha.

Vad står det i dvd-filen då? öppna den med notepad eller annan texteditor
                        » Xbox360 FAQ

Comment

Jag menade IMAGE1.000, blandade ihop dom två.

Comment

återigen. vad står det i dvd-filen?
                            troligtvis är namnet i den inte samma som imagefilen heter
                            » Xbox360 FAQ

Comment

LayerBreak=1913760
                              IMAGE1.000

Även fast jag ändra tillbaka namnet på img filen till .000 är det fortfarande en .iso verkar det som..?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X