Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bannad IfrÅn Xbox Live

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bannad IfrÅn Xbox Live

har nyss fått reda på att jag blivit bannad från xbox live
    undrar hur man får dom att öpnna ens profil igen....
    (min xbox är chippad men har aldrig spelat ett bränt spel)

har liksom spelat sjukt länge och har typ 250.000$ i saints row
    hade varit sjukt knäckande om jag förlorade allt det inte nog med vad jag betalat för xboxen, live..osv. det hela är en stor blåsning och att jag inte kan få mina pengar tillbaka är sjukt.

iaf hur låser jag upp min profil igen?
    måste ha tillbaka den antingen den eller alla mina pengar.

Är din PROFIL eller din XBOX360 bannad?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hmmm..vet inte.
      tror profilen...live funkar inte...

fast när jag ringde in och frågade bad hon om serie nummret osv så det kan ju vara xboxen...hur vet jag om det är boxen eller bara kontot?.

dom kan väl inte spärra hela konsolen?

Comment

Original inlägg av kofikalonji Visa Inlägg
        hmmm..vet inte.
        tror profilen...live funkar inte...

fast när jag ringde in och frågade bad hon om serie nummret osv så det kan ju vara xboxen...hur vet jag om det är boxen eller bara kontot?.

dom kan väl inte spärra hela konsolen?
        det är oftast hela boxen dom spärrar från live via serienummer. din profil spärras inte för att du har moddat den eller flashat den. eftersom du har moddat din är det ant. din box som är spärrad. din profil finns kvar men du måste använda en obannad xbox.

Comment

Kolla lite på trådstartarens inläggshistorik i forumet. Vad jag förstått är detta ett av få forum trådstartaren inte är bannad från, så att misstänka ett bannat konto är inte helt långsökt. Speciellt som om det hävdas att det aldrig spelats brända spel på boxen :-)
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Gå in på www.xbox.com och kolla om du kan logga in där, kan du det så är din profil inte bannad. Jag har inte hört något fall där profilen är bannad. Bara hoppas att din 360 inte går sönder nu, för då har du ingen garanti kvar.

Comment

cool ..tack för alla seriösa svar

Comment

Eller så testkör du "Test Xbox Live Connection" och se om Xbox Live connection failar. Om det inte gör det så är Xbl servern år helvete. Det har varit så i ett par dagar nu..

Comment

Om det är så att alla tester blir ok förutom xbox live som blir failure. Är man bannad då eller?? Ska tillägga att jag inte spelat ngt online utan bara varit inne på liven för att uppdatera boxen och hämtat hem ngra arcade spel.

tacksam för svar.

Comment

Kollar XBL - Failure "more info" eller något. Där ser du om felkoden som är
                    Z Code '8015-190D' då är du bannad från Live...

Comment

Original inlägg av kingrobin Visa Inlägg
                      Kollar XBL - Failure "more info" eller något. Där ser du om felkoden som är
                      Z Code '8015-190D' då är du bannad från Live...
                      Det är Xbox Live som är fucked UP!!!!!!

Xbox LIVE Status
                      You may have noticed that the LIVE service has been having a few issues over the past few days. This includes things like signing in, matchmaking and account recovery. Not everyone has had problems, but I know some of you have and I wanted to give you and update. While the service was never completely offline, problems like this are not acceptable. The entire LIVE team has been working day and night to ensure that you can have a great LIVE experience. While we?re not done yet, I wanted to let you know that things are getting better each hour and that no one on the team is going anywhere until the job is done. Thanks for your patience.

http://www.majornelson.com/archive/2...tus-12-29.aspx
                      Last edited by p_son77; 2007-12-31, 15:50.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X