Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

byta dvdläsare från hitachi till samsung

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• byta dvdläsare från hitachi till samsung

min hitachidvd 59dj har gått sönder men har fortfarande min orginalnyckel och har köpt en samsungdvd ms28. Tänkte bara kolla så detta är rätt eller om det finns något annat smidigare sätt.
    Man sätter in samsungdvd i xboxen läser ut dess orinalfirmware, tar en hexeditor och öppnar hitachifirmwaren och samsungfirmwaren kopierar hitachinyckel till samma ställe som samsungfirmwarnyckeln är och klistrar in. Men hur vet jag var nyckel är och vart jag ska klistra in den? Finns det något smidigare prog för detta eller är man tvungen att göra detta manuellt?

Ladda ner Toolbox 4.6.
    Öppna din hitachi fw i den.
    kopiera nyckeln.
    öppna samsung ms28 fw med toolbox.
    klistra in nyckeln, spara.

Spoofa till ms28 om du ska spela på live.
    Om inte..
    Flasha.

Klart.

Comment

Spoofa oavsett live. Om du inte får errorkod direkt så får du errorkod efter att du kört något spel från och med c:a gears of war i releasedatum så kommer det en uppdatering som ger dig errorkod...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

tackar för tipsen, men vad är spoofa?

Comment

.

provade att söka på det. Det är väl för att lura microsft att man har en annan sorts läsare än vad man egentligen har för att kunna spela live?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X