Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket paket skall man köpa?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilket paket skall man köpa?

Tjenare,
    jag skulle behöva lite hjälp med att plocka ut ett XBXO 360 paket till mig och brorsan. Det finns ett par paket ute nu och dom skiljer rätt så rejält i pris.

- Vi har en 2 - 3 gammal bildrörs tv men skall snart inskaffa en platt tv. - Vi vill kunna chippa/flasha xboxen så att vi skall kunna spela backuper och på även spela spelen på nätet.

Följande paketen har jag kollat på men inte riktigt förstått vad skillnaden är dom imellan. Vilken hade ni rekommenderat oss att köpa?

- Xbox 360 Arcade
    Pris: 2589 SEK

- XBOX Premium HDMI Edition
    Pris: 3245 SEK

- Xbox Premium Edition
    Pris: 2989 SEK
    Live Long Live Free..

alternativ 1 eller 2 dessa har hdmi och förmodligen också det nya falcon moderkortet alternativ 3 har det gamla moderkortet zephyr,

Hdmi är också klart överlägset

Comment

Jag hörde precis också att Arcade maskinerna inte har hårddisk stämmer det? Om Arcade maskin inte har hårddisk så går den bort direkt.
      Live Long Live Free..

Comment

Arcade har inte hårddisk man får ett minneskort

Comment

Arcade har ingen hårdisk, men det medföljer ett minneskort. Det är dock inget alternativ om du hade tänkt å köra Live, ladda ned demos etc.

Ta HDMi om du är "videofil". Ser du ingen större skillnad så fungerar komponent/VGA lika bra.

Comment

En Arcade HDMI + en 120GB hårddisk när behov finns.

Comment

Skillnaden mellan XBox360-paketen står i FAQ'n.....
              Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
              » Xbox360 FAQ

Comment

arcade hdmi + hårddisk

Hårddiskar 20gb säljes på mediamarkt för 499 kronor sist jag kollade

den största anledningen att välja dom nya 360 med falcon istället för dom gamla zephyr är att dom nya falcon alstrar mindre värme och därför är mindre benägna att dö

ett sätt att se vilka konsoler som har falcon kolla på labelen på kartongen i butiken

står det 175w=falcon (bra)

203w=zephyr (mindre bra)
                Last edited by rolle; 2008-01-04, 21:34.

Comment

Original inlägg av rolle Visa Inlägg
                  arcade hdmi + hårddisk

Hårddiskar 20gb säljes på mediamarkt för 499 kronor sist jag kollade

den största anledningen att välja dom nya 360 med falcon istället för dom gamla zephyr är att dom nya falcon alstrar mindre värme och därför är mindre benägna att dö

ett sätt att se vilka konsoler som har falcon kolla på labelen på kartongen i butiken

står det 175w=falcon (bra)

203w=zephyr (mindre bra)
                  Exakt. Om du köper en Arcade får du iaf garanterat en Falcon vilket är optimalt ifall du ska flasha det. Var inte lika dum som mig som köpte ett Premium på EBGames nyligen. Fick en som var tillverkad 2006. Helt sjukt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X