Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur får man ljudet i stereon från tvn?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur får man ljudet i stereon från tvn?

Hej jag köpte precis en hd tv som ja ska ha när jag spelar, och nu undrar jag hur man kopplar så att ljudet från tvn går ut genom stereon. Jag har en sån komponent kabel (gul,röd,vit) som är hane i båda ändar men jag vet inte var i tvn den ska sitta. Jag provade i sidan där man kan koppla in dvd spelare lr ngt men det dunka inte. Hur ska jag göra?

Det du beskriver (gul, röd och vit) är inte komponentkabeln.
    Den gula är kompositvideo, röd höger ljudkanal och den vita vänster ljudkanal.

Vad har du för tv? Vad är det för stereo du ska koppla in i?
    Bäst ljud får du om du kopplar en optisk kabel för ljudet mellan 360 och din förstärkare, men det förutsätter ju att din förstärkare har en sån ingång.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

en HDTV? då vill du absolut inte använda komposit (skiten)
      skaffa en vga eller komponentkabel (du måste ha någon av dessa för optiskt 5.1 ljud som Enlund nämner),
      alternativt hdmi om du har ny 360 med sån utgång och sån ingång på tv'n..
      Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

men hur får man så att allt ljud som strömmar ut från tvn strömmar ut i stereon? med allt menar jag t.ex xbox, dvd, digital tv, m.m
        Last edited by xepez; 2008-01-10, 18:06.

Comment

Har tv:n stereoutgångar så kan man ju alltid koppla dom till stereon. Men då får du ju inte digitalt ljud och t.ex. 5.1 surround.

Vanligast är nog att man kopplar optisk digitalkabel från t.ex. xbox 360 till förstärkaren.

Nyare/dyare hembioprylar har väl hdmi så att man kan koppla allt den vägen, hdmi omfattar ju både digitalt ljud och digital bild.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Normalt har de flesta moderna tvapparater en ljudutgång bestående av en röd och en vit RCA-kontakt (honor). Mellan dessa och valfri ledig ingång på din förstärkare kopplar du vanliga RCA-kablar.
            Det här står garanterat förklarat i manualen till din tv om du läser den.

Har du en tv modell bättre kanske det även finn möjlighet att få ljudet mellan tv och förstärkare digitalt via en optisk- eller en koax-kabel.
            » Xbox360 FAQ

Comment

Jag har denna tvn: http://www.ciao.se/Mirai_DTL_527V200__98104

kommer allt ljud från tv om man kopplar in denna i stereon? och funkar hd-läget på xbox360 fast man har dennna i xboxen? http://www.xbox.com/sv-SE/hardware/x/xbox360vgahdcable/

Comment

Vad jag kan se så saknar din tv ljudutgång, såtillvida du inte vill sno ljudet från hörlursurgången - men då får du inget ljud i tv'n.

Hur skulle du få ljud i tv'n om du kopplar in den där kabeln i stereon?
                Om HD-läget funkar? Kabeln heter "Xbox 360?-VGA HD AV-kabel". Gissa.
                » Xbox360 FAQ

Comment

finns det inte ngn vga kabel med en röd och en vit ljudkanal som man kopplar in i tvn å stereon? om det finns kommer då allt ljud som igentligen ska komma från tvn, kommer att komma ut genom stereon?

Comment

Original inlägg av xepez Visa Inlägg
                    finns det inte ngn vga kabel med en röd och en vit ljudkanal som man kopplar in i tvn å stereon? om det finns kommer då allt ljud som igentligen ska komma från tvn, kommer att komma ut genom stereon?

Jo det finns.. den här tex:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=432&xSec=94

den har även ett optiskt jack med 5.1 om du nu skulle ha sån ingång på stereon eller om du skaffa sjysst surround i framtiden..
                    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

men asså går allt ljud,även vanlig tv, ut till stereon med den sladden?

Comment

givetvis inte.. bara ljudet från xboxen, du får koppla från dvd o allt va du nu ska köra till stereon separat, om du bara har en ingång så finns det audioswitchar att köpa lite varstans

Comment

vad ska man söka efter(vilka kategorier på tex kjell & company) för att hitta audioswitchar?

Comment

på kjell.. ->
                            4-vägs RCA-switch

Comment

Det fanns visst 2 scart på din tv...åtminstånde en av dem borde ha audio ut. Koppla därifrån till din förstärkare så borde du få allt ljud från tv:n till din förstärkare.
                              Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X