går verkligen det? hur ska jag koppla då? för ovanför scart 1 & 2 så står det input, men vid själva uttaget så är det en fyrkant med en pil som går in och ut om nt jag har fel för mig så betyder det att signaler kan både gå in och ut?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur får man ljudet i stereon från tvn?
Collapse
X
-
Då skaffar du en scart-adapter.

Sen kopplar du bara mellan den och stereonLäs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
tre små frågor till:
1. men om jag köper en sådan scart adapter, och kopplar in adaptern i tvn och ljudkablarna från adaptern i stereon, kommer exakt allt ljud till stereon då? behöver man nt typ trycka på "source" knappen på fjärrkontrollen å sen välja scart 1 där den adaptern sitter eller kommer ljudet automatiskt?
2. jag ska kolla efter rca kontakter som jag ska dra dem från adaptern till stereon?
3. vet nt om jag har fel för mig men när det gäller rca kontakter så på vissa kablar så är den vita ljudkanalen svart?
- Citat
- Flag
Comment
-
Allt ljud brukar skickas ut genom scarten.
Kontakterna på kablarna brukar vara röda och svarta, men det har ingen betydelse. att det är olika färger är bara för att du ska veta vilken som är vilken i båda ändar utan att följa själva kabeln.Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
- Citat
- Flag
Comment
-
det funkade inte med en scart adapter :/ jag köpte en som ser exakt ut som den enlund visade på denna tråden. Ljudet kom inte i stereon varken från mitt 360, dvd spelare eller min marksända box. Men det funkar bara på "TV" läget när man väljer det på input/source menyn. Där kan jag se det som min pappa ser inne i vardagsrummet från canal digital boxen. Så gör jag fel eller? Jag har kanalboxen och min dvd spelare i scart 2 via en sån där grej som gör att man utökar scartuttagen. Sen har jag mitt 360 i "YPbPr" uttaget och till sist har jag min scart adapter i scart 1. Så vad gör jag fel?
- Citat
- Flag
Comment
-
Du får läsa i manualen till din tv. Det kanske är så att Scart-1 uttaget inte skickar ut utan bara tar emot, medans Scart-2 även skickar ut.
Testa att byta dem t.ex.Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
Är det exakt en sån som Enlund visade?, med texten input & output på och en switch?
Har du switchen på Output?
Var har du kopplat ljudet från din 360?, YPbPr-ingången är ju endast bild.
På inställningen för scartuttaget för tv:n borde du inte ha input/source utan output, då du inte skall ha in en signal utan ut från tv:nNes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
- Citat
- Flag
Comment
-
koppla adpater i scart 2 å använde output och då funka allt utom mitt 360 :S hur ska jag koppla så att det ljudet går ut i stereon? som sagt så har jag den inkopplad i "YPbPr", kan det vara på grund av det? för att min digital box, vanlig tv och min dvd spelare funkar m,ed ljudet i stereon
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag hade kopplat direkt från 360 till stereo. Finns ingen anledning att gå omvägen genom tv:n, om du inte även vill kunna spela med ljudet enbart från tv:n vill säga. I så fall fanns det ju ett par olika ljudingångar på den....
"Ingång för sammansatt video/ljud ( RCA-hörlursingång x 3 )"
Det borde vara röd/vit/gul de menar...koppla på den röda och vita och ställ sedan in i menyerna på tv:n att du använder den ingången för ljud tillsammans med YPbPr.
1 x linjeingång för ljud ( minihörlurskontakt, stereo 3,5 mm )"
Där får du fixa en adapter från 2xRCA till minihörlurskontakt och ställa in i menyerna även här.Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
- Citat
- Flag
Comment
-
Det måste stå någonstans i din manual till tv:n vilken ljudingång du skall använda när du kör med YPbPr. Det är inte realistiskt att du skall vara tvungen att ha en ljudanläggning för att kunna få ljud när du kör på den ingången med bild.
Vad hindrar dig att koppla ljudet från 360 direkt till din förstärkare istället?Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
- Citat
- Flag
Comment
-
Helt seriöst xepes, varför läser du inte i manualen till tv'n istället för att fråga här? Det står ju garanterat där hur du ska koppla.Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
det stog inget i manualen :/ så jag började att läsa i stereons manual å då så jag att där skulle va uttag för MD video (röd & vit) där bak. Så jag tänkte att jag måste dra fram tv bänken å kolla. Först fick jag ta bort allt jävla damm för ja så nt ett piss sen hitta jag dessa två små godingar
Jag kopplade in xbox ljudkablarna där och tryckte på MD video läget och det funka
- Citat
- Flag
Comment
-
Det står visst i din manual.
Högst upp på sidan 7 finns det till och med en bild hur du ska koppla.
Både bild (yPbPr) och ljud (R/L audio) sitter ju bredvid varandra. Fattar inte hur du inte lyckats koppla in detta även utan manual.
http://www.mirai.eu/Download/documen...al-English.pdfLäs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment

Comment