Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel vid flashning av min hitachi 78

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fel vid flashning av min hitachi 78

Jag försökte flash om min hitachi v78 men vid flashningen hängde min dator sig, då var jag tvungen att starta om datorn nu blinkar det grönt och en lampa rött på min xbox360. Är det någon som vet hur jag ska göra för att återställa driven???

Kan du fortfarande se driven i Windows så är det bara att flasha om.

Comment

Nej, det är det som är problemet.trycker jag på eject knappen så händer det ingenting.

Comment

har code error E65
        saxat
        ------
        "E65: DVD Drive Error.... DVD Timeout, Wrong firmware, dvd is without f/w chip, etc. This can also be caused by the tray not being fully closed on boot."

-------------------------
        The term bricked means the drive has no activity, this is often cause by bad flashing or by the PC freezing half way through flashing. Why the drive bricks this way is that there is a drive recovery mode which the drive jumps into when something is wrong with the checksum of the drive.

Finns det en lösning på problemet?

Comment

Skulle vara bra att veta!

Comment

Original inlägg av Donat Visa Inlägg
            har code error E65
            saxat
            ------
            "E65: DVD Drive Error.... DVD Timeout, Wrong firmware, dvd is without f/w chip, etc. This can also be caused by the tray not being fully closed on boot."

-------------------------
            The term bricked means the drive has no activity, this is often cause by bad flashing or by the PC freezing half way through flashing. Why the drive bricks this way is that there is a drive recovery mode which the drive jumps into when something is wrong with the checksum of the drive.

Finns det en lösning på problemet?
            ingen som har nåt svar på denna?

Comment

Jag tror att den enda lösningen är att programmera om firmwaren externt, DVS löda ur firmw. chippet, sätta det i en programmerare, programmera, och sedan löda tillbaks. Jag vet att PSXCare fixar detta för en summa pengar...
              "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
              Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
                Jag tror att den enda lösningen är att programmera om firmwaren externt, DVS löda ur firmw. chippet, sätta det i en programmerare, programmera, och sedan löda tillbaks. Jag vet att PSXCare fixar detta för en summa pengar...
                Hansi, stämmer detta? Vad är summan för detta då?

Comment

Nog billigare/samma att beställa en ny spelare via eBay.

Comment

Japp, kostar c:a 1000:- hur du än gör.

Kolla om du fick en korrekt nyckel urläst/sparad från dvdläsaren, annars har du ingen nytta av att köpa en ny dvdläsare iaf.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har en korrekt key. Tänkte försöka spoofa en BenQ drive och sätta i den om det går.?

Comment

Måste säga att "dragonslayer" hjälpte med med att programmera om flashen i driven genom att löda loss flashen och med hjälp av en extern programmerare kunde han återställa flashen

Comment

vem är denna?

Comment

Original inlägg av Donat Visa Inlägg
                            Måste säga att "dragonslayer" hjälpte med med att programmera om flashen i driven genom att löda loss flashen och med hjälp av en extern programmerare kunde han återställa flashen
                            Japp, det är så vi också brukar göra.
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

HjÄlp

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                              Japp, kostar c:a 1000:- hur du än gör.

Kolla om du fick en korrekt nyckel urläst/sparad från dvdläsaren, annars har du ingen nytta av att köpa en ny dvdläsare iaf.
                              Hej har ett problem och har flashat bara nga stycken 360 som en vänlig chest till kompisar. Men nu har jag gjort bort mig och vet inte hur jag ska gå till väga. Skulle flasha en Samsung ms25 tog idump lyckades missa en siffra. men det stod att den var succesful o reboot pc. Sen startade jag om datorn och skrev detta nummer igen vid iflash..... Och iprep köpte detta. använde mig av 1.2 xtreme vid block 4 står det succesful reboot pc.... Nu spelar konsolen inga spel alls. Finns det ngt jag kan göra för att återställa denna? har inte slängt bort ngt på disketten....... Skrev iDump 5202793 4905 istället för 5202793 54905.
                              Hoppas på svar känns så jäkla tråkigt att säga till jobbarkompisen att den e trasig och att jag får köpa en ny......

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X