Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver hjälp med att bränna spel med enbart .iso!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Behöver hjälp med att bränna spel med enbart .iso!

Så jag fick hem ett Viva Pinatas Party Animals, och det har bara en .iso fil, ingen .dvd

Någon som vet vad jag kan göra för att bränna det o få det o funka ändå? Eller måste jag få hem en .dvd/fix..? För snubben som la upp det har inte fixat någon fix iaf..

Tacksam för svar

Det enda som dvd filen innehåller är väl layerbreak och en hänvisningen till iso/000/img/whatever filen... Kör isofilen i dvddecrypter osså ställer du in manuellt layerbreak på "1913760".
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Hur gör man då då? Vill vara 100% säker.

Comment

Har du testat att söka på forumet? Den här frågan är besvarad 3704892734087 gånger redan.

Det är sjukt enkelt. Skapa en egen dvd-fil.
        Skapa ett nytt dokument med Notepad som du döper till vadsomhelst.dvd
        I den så skriver du såhär:
        LayerBreak=1913760
        xxxxx.iso

Där xxxxx givetvis är namnet på din iso-fil.
        Spara och bränn som vanligt.
        Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
        » Xbox360 FAQ

Comment

Exakt.

Eller låna en dvd-fil från en annan release och redigera innehållet så den passar den nya releasen.
          PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
          PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
          PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
          360 JTAG Backup Console
          360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Eller ställ in layerbreak en gång för alla i imgburn så slipper man använda en massa onödiga .dvd-filer...
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
              Har du testat att söka på forumet? Den här frågan är besvarad 3704892734087 gånger redan.

Det är sjukt enkelt. Skapa en egen dvd-fil.
              Skapa ett nytt dokument med Notepad som du döper till vadsomhelst.dvd
              I den så skriver du såhär:
              LayerBreak=1913760
              xxxxx.iso

Där xxxxx givetvis är namnet på din iso-fil.
              Spara och bränn som vanligt.
              Fine, jag kan förstå din irritation, för att flera ämnen statas upp om samma fråga.

Vore det inte smartare isf, att ha lagt detta i den Faq du skrivit? Så kan de enkelt hänvisas till den.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Eller ställ in layerbreak en gång för alla i imgburn så slipper man använda en massa onödiga .dvd-filer...
                Bah, det är ju som att kunna skita utan att behöva klämma. Ingen utmaning.
                PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                360 JTAG Backup Console
                360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X