Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Några nerladdade spel, hjälp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Några nerladdade spel, hjälp

Hej,
    Innan ni säger nått, så HAR jag läst den officiella tråden om hur man får igång nerladdade spel, men jag fattar inte ett **** om va alla skriver "ss koder hit och merger och aa gud vet allt"

Men, ja kan ta upp några spel och dess filer,

Assassins.Creed.PAL.X360-Allstars.
    .dvd
    .iso

Mass_Effect_USA_XBOX360-PROTOCOL
    .dvd
    .iso

Skate.PAL.XBOX360-LCS
    .iso

Halo_3_XBOX360-CCCLX
    .iso

Kan ni snälla berätta vilket program ja ska bränna med, och hur, och om jag behöver ladda ner något extra innan osv.

har DVD +R DL skivor samt en Samsung "Super Writemaster" brännare..
    och JA jag har flashat xbox tack i förhand !

Edit. jag testad simpelt med att bränna .iso filen med DVD Decrypter med resultatet blev (Unrecognized Disc - This disc is unreadable)
    Last edited by Freddanabc; 2008-01-28, 20:06.

Original inlägg av Freddanabc Visa Inlägg
    Hej,
    Innan ni säger nått, så HAR jag läst den officiella tråden om hur man får igång nerladdade spel, men jag fattar inte ett **** om va alla skriver "ss koder hit och merger och aa gud vet allt"

Men, ja kan ta upp några spel och dess filer,

Assassins.Creed.PAL.X360-Allstars.
    .dvd
    .iso

Mass_Effect_USA_XBOX360-PROTOCOL
    .dvd
    .iso

Skate.PAL.XBOX360-LCS
    .iso

Halo_3_XBOX360-CCCLX
    .iso

Kan ni snälla berätta vilket program ja ska bränna med, och hur, och om jag behöver ladda ner något extra innan osv.

har DVD +R DL skivor samt en Samsung "Super Writemaster" brännare..
    och JA jag har flashat xbox tack i förhand !

Edit. jag testad simpelt med att bränna .iso filen med DVD Decrypter med resultatet blev (Unrecognized Disc - This disc is unreadable)

Med alla dom frågorna kan du inte läst så noga,,,,,,,

läs faq igen,där står vilket program du behöver vilka skivor,vilken brännare osv osv,,,, kort och gott allt står där om du SEN har nån földfråga så kom gärna med den , ps kolla på ABGX . NET så ser du vilka spel som funkar
    Last edited by Itchi; 2008-01-28, 20:23.

Comment

Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
      Med alla dom frågorna kan du inte läst så noga,,,,,,,

läs faq igen,där står vilket program du behöver vilka skivor,vilken brännare osv osv,,,, kort och gott allt står där om du SEN har nån földfråga så kom gärna med den , ps kolla på ABGX . NET så ser du vilka spel som funkar
      Okej ja hittade inte ett skit i FAQ om skivor eller nått om 360..
      för det andra så finns det inte ens ett FAQ om 360..
      och för det tredje, varför kan ingen bara säga hur man gör ? jag har letat och testat nu i säkert 4 dar sen ja köpte brännaren och skivorna..
      Last edited by Freddanabc; 2008-01-28, 21:03.

Comment

Okej ja hittade inte ett skit i FAQ om skivor eller nått om 360..
        för det andra så finns det inte ens ett FAQ om 360..
        och för det tredje, varför kan ingen bara säga hur man gör ? jag har letat och testat nu i säkert 4 dar sen ja köpte brännaren och skivorna..
        Du tror att det är speciellt kul att skriva samma svar om och om och om och om igen till vartända människa som frågar samma fråga om och om och om och om igen?
        Det förstår du väl själv om du inte är en bortskämd brat!

Såhär ser tråden ut. Bland de klistrade (eftersom den är viktig duuh)

Och om du letar efter något speciellt så finns det faktiskt en sädanhär på forumet.

Gnäll inte, det är ingen som gillar småbarnsbeteende
        Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
          Du tror att det är speciellt kul att skriva samma svar om och om och om och om igen till vartända människa som frågar samma fråga om och om och om och om igen?
          Det förstår du väl själv om du inte är en bortskämd brat!

Såhär ser tråden ut. Bland de klistrade (eftersom den är viktig duuh)

Och om du letar efter något speciellt så finns det faktiskt en sädanhär på forumet.

Gnäll inte, det är ingen som gillar småbarnsbeteende
          hmm, jag jag testade bränna nu en gång till, men denna gången verkar det som skivan hackar fast vid själva uppstartandet, där rutan blir grön och en xbox symbol + texten XBOX 360 under .. nån som vet vad problemet är ?

Comment

jag har letat och testat nu i säkert 4 dar
            ojdå, inte på detta forum iaf den tråden du läst.. de sista två sidorna beskriver tex .dvd filer och bränning, program.. *hint* kika användaren: Equality .. erhm..

*tillägg*
            här är en imgburn guide: http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=174422
            Last edited by int21; 2008-01-28, 22:24.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
              ojdå, inte på detta forum iaf den tråden du läst.. de sista två sidorna beskriver tex .dvd filer och bränning, program.. *hint* kika användaren: Equality .. erhm..

*tillägg*
              här är en imgburn guide: http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=174422
              okej tack, en sista sak det står alltid kopior överallt , men jag har laddat ner det själv , har allså inte orginalspelet.. men det gör ingen skillnad ? eller ?
              samt.. måste man inte ha tex, xTreme Firwarm eller +
              Last edited by Freddanabc; 2008-01-28, 22:33.

Comment

om du köpte en Pioneer 112/115D brännare och Verbatim DVD+R DL skivor och har flashat maskinen rätt så ska du inte ha några problem.

Och om du inte kan läsa FAQ korrekt, så kan du kanske be någon som förstår sig på datorer att hjälpa dig.

Comment

Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
                  om du köpte en Pioneer 112/115D brännare och Verbatim DVD+R DL skivor och har flashat maskinen rätt så ska du inte ha några problem.

Och om du inte kan läsa FAQ korrekt, så kan du kanske be någon som förstår sig på datorer att hjälpa dig.
                  du menar han som flasha åt mej, han som har flashat ca 100 xbox, skulle ha flashat fel ? XD

har gjort framsteg..
                  Brännt 2 skivor idag.
                  cd 1 med DVD Decrypter
                  cd 2 med CloneCD

cd 1 "unreadable disc"
                  cd 2 laggar fast

^^

Comment

använd ImgBurn

du har inte nämnt vilka skivor du använder.
                    jag gissar på att det inte är Verbatim.

Comment

använd imgburn det kan du ladda ner via dc sen så bränner du alla spelen i 2.4x. använd verbatim skivor de garanterar 0 % strul! LYCKA TILL NU!!

Comment

Använd CLonecd, senate versionen bränn i hastihet 2.4. och om du vill kolla så att spelen är korrektpatchade så ladda ner xDVDMULLETER och om du vill kolla om spelet är nukade/region fria/funkar på pal så kolla in denna sidan: http://www.abgx.net/filename/?ch=6

Comment

DVD decrypter är nerlagt och bör inte användas längre.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X