Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 Arcade = divx/xvid?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox 360 Arcade = divx/xvid?

Hej, jag har i tankarna att köpa en Arcade, men kan de spela divx/xvid/wmv hd?
    Eller måste man ha hårddisk till boxen för att hämta uppdateringar och codecs?

Det är tänkt att jag ska ha en extern hårddisk med filsystemes HFS+ då jag har läst att de ska fungera med boxen och stödja större filer än 4gb. (Stämmer detta, kan man konvertera en hårddisk utan att formatera/förlora data med ex. MacDrive?)

Japp, du kan se på divx/xvid osv, och HFS+ är att rekommendera om du har stora videofiler.

Du måste koppla upp dig på xbox live för att installera divx/xvid codec.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för svaret!

Du vet inte om man kan konvertera en hårddisk till HFS+ från NTFS utan att förlora data?

Sen, behöver man hårddisk i xboxen för att hämta saker (codecs) från live?

Comment

Boxen skall inte skilja på vad man kan göra med minneskort respektive hårddisk, så länge det man skall spara får plats :-)

Googla på macdrive, det verkar vara det program man använder för att fixa med HFS+, går det att konvertera så borde det finnas med i listan på finesser...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok, tack så mycket!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X