Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Går det att fixa 3RROL permanent?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Går det att fixa 3RROL permanent?

Jag fixade min xbox som led av 3RROL med x-clamp moden och så tog jag bort fläktgallret bak.
    Det höll i nästan två månader utan problem, tills i helgen då det hängde sig när jag spelade COD4 över live. Startade om, och då hängde de sig efter ngn minut.
    Morgonen därpå fick jag 3RROL. Jag fick flänsen varm genom att koppla bort fläktarna, sedan startade jag om konsolen och så fungerade den igen, men den hängde sig fortfarande efter en minut ungefär.

Nu undrar jag, om jag börjar mecka lite igen med kylflänsen, byter pasta och spänner skruvarna på nytt osv, kommer det förhoppningsvis fungera?
    Är det någon som lyckats att fixa 3RROL permanent? Så att det inte lär paja igen och frysa?
    Vill veta om det är lönt att slösa tid på att fixa den eller inte.

Original inlägg av roobarb Visa Inlägg
    Vill veta om det är lönt att slösa tid på att fixa den eller inte.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=181563

http://forum.psxcare.com/support/sho...6&postcount=11

Comment

Aj, det lät inte så kul.
      Saken är att de går ju att börja spela, men det hänger sig likförbannat ändå.

Comment

Jag hade samma problem tills jag satte distanser (gummi) mot minnena på undersidan. Vad det gjorde var att distanserna troligen bara att böjde tillbaka moderkortet så kontakterna under GPU blev ok igen. Funkade ett par månader iaf.

Comment

Alltså gummidistanser mellan själva moderkort och plåtchassit? Ska provas!

Comment

Original inlägg av roobarb Visa Inlägg
            Alltså gummidistanser mellan själva moderkort och plåtchassit? Ska provas!
            är det inte bättre att löda om det och få det riktigt gjort? funkar det inte köper man en ny, då har man gjort allt man kan iaf.

Comment

man kan vända sej till folk som kan fixa de finns en i göreborg som sejs kuna fixa problemet kanshe inte för gott men så att de funkar igen jag flashar min 360 os han i mån
              Mina consoler:
              PS3 Slim 120GB
              Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
              Xbox 360 Elit Svart
              Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
              Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
              PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
              Xbox (chippad) svart
              Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
              Nintendo 64
              super Nintendo x2
              Nintendo 8-bitar

Dator:
              Core2 duo E6850
              2xDDR2 2GB PC6400
              MK Gigabyte GA-p35-ds4
              GF8800GT 512mb
              ipower extreme ed 600w
              500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

Comment

Vi fixar omlödning av gpu+cpu för 700:-
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi, någon garanti på att boxen fungerar efter omlödning?

Comment

No fix no fee
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Har en fråga till dig Hansi.
                      Fungerar det endast vid problem med GPU/CPU?
                      Går det att göra något när xboxet fryser sig (Memory problems)?

Comment

Det har vi ingen lösning för, det finns ju gränser för hur mycket tid och arbete man kan lägga ner på att få en xbox att fungera.

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
                          Jag hade samma problem tills jag satte distanser (gummi) mot minnena på undersidan. Vad det gjorde var att distanserna troligen bara att böjde tillbaka moderkortet så kontakterna under GPU blev ok igen. Funkade ett par månader iaf.
                          Vad exakt använde du som distanser?

Comment

Radergummi...skurna 3mm tjocka om jag inte minns helt fel.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X