Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pioneer dvr-115dbk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer dvr-115dbk

Åkte till psxcare och köpte mig en dvd brännare för xbox 360. Visste inte att det var en dvr-115dbk och inte en pioneer 112d förän jag kom hem. Nu undrar jag, vad är det för skillnad mellan 112d och dvr-115dbk och vart kan jag skaffa firmware/drivrutiner till dvr-115dbk?
    Last edited by hejpådig; 2008-02-08, 03:51.

Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
    Åkte till psxcare och köpte mig en dvd brännare för xbox 360. Visste inte att det var en dvr-115dbk och inte en pioneer 112d förän jag kom hem. Nu undrar jag, vad är det för skillnad mellan 112d och dvr-115dbk och vart kan jag skaffa firmware/drivrutiner till dvr-115dbk?
    skillnaden.. den är nyare.. den fungerar bra att bränna spel på..

http://www.pioneer.eu/eur/products/4...12D/index.html

http://www.pioneer.eu/eur/products/4...15D/index.html

http://www.pioneer.eu/files/support/...5D_FW118EU.zip firmware

http://www.pioneer.eu/eur/content/su...tml#fdvdwriter

ang. drivrutiner så ska windows xp hitta den automatiskt..

Comment

Den ska enl uppgift vara riktigt bra beställt en men inte fått den ännu.

Comment

Original inlägg av TigerSoul Visa Inlägg
        Den ska enl uppgift vara riktigt bra beställt en men inte fått den ännu.
        Jag köpte min idag, ska koppla in den och föra över filer till min brorsas dator och testa den
        Återkommer.

Comment

Jag har försökt bränna ett spel och har följt denna instruktion:
          www.***********/forum/showthread.php?t=8087

När jag kommer till att man ska ändra "booktype" så funkar det ej för mig. Jag använder Pioneer och pioneer kommer finns inte med i listan..

Comment

Jag har försökt bränna ett spel och har följt denna instruktion:
            www.***********/forum/showthread.php?t=8087

När jag kommer till att man ska ändra "booktype" så funkar det ej för mig. Jag använder Pioneer och pioneer kommer finns inte med i listan..

Pioneer sätter booktype DVD-ROM automatiskt, så det är inget du behöver tänka på
            Jag har ingen signatur.

Comment

men det står:
              PIONEER DVD-RW DVR-115D 1.06 (ATA)
              Current Profile: DVD+R DL

Disc Information:
              Status: Empty
              Erasable: No
              Free Sectors: 4*173*824
              Free Space: 8*547*991*552 bytes
              Free Time: 927:32:74 (MM:SS:FF)
              Supported Write Speeds: 2,4x; 4x; 6x; 8x

DVD±R DL Boundary Information:
              L0 Data Zone Capacity: 2*086*912
              Changeable: Yes

Physical Format Information (ADIP):
              Disc ID: MKM-001-00
              Book Type: DVD+R DL

varför står det book type: dvd+r dl och inte dvd-rom

Comment

står samma för mig, men testa att kolla skivan i DVDinfo Pro, där ser du att den är satt till DVD-ROM (jag har samma brännare så samma borde gälla dina skivor).
                Jag har ingen signatur.

Comment

dvdinfo pro?? vad är det? är det ett annat program?

Comment

det går inte kolla, det står: you can't display graph data until you're actually read/burnt/verified something!

Comment

det går inte kolla, det står: you can't display graph data until you're actually read/burnt/verified something!
                      Då är du nog under fel verktyg, kolla under media info (tror det hette så) där får du all info som finns att få om DVD-skivan (se till att skivan är i också )
                      Jag har ingen signatur.

Comment

men neej, brände just en skiva, och när jag sätter in den i xboxen står det: unplayable disc

Comment

men neej, brände just en skiva, och när jag sätter in den i xboxen står det: unplayable disc
                          Vad är det för media? Om det inte är verbatim föreslår jag att du handlar in några såna.. Sen bränner du dem på MINST 4x (även om det är 2.4x media).. Funkar fint här. Köper inte in något annat än verbatim, är det 2.4x media bränenr jag i 4x, är det snabbare så bröänner jag i max hastighet.. funkar alltid. se till att i förberedande syfte starta om datorn, sen bränner du skivan och LÅTER BLI att röra datorn alls under bränningen! När dataverifieringen gått igenom testar du skivan igen, funkar det inte så vettefan vad problemet är....

Edit: Desto snabbare du bränner desto bättre resultat ger det (i pioneer-brännare som är gjorda med hastighet i syfte).. men man ska inte överdriva, därav 4-6x på 2.4-media, då de skivorna inte är gjorda för högre hastigheter..
                          Jag har ingen signatur.

Comment

jag använder verbatim och jag använde hastigheten 2.4x

Comment

jag har tydligen samma brännare som du och har hatchi v.78 i min xbox 360
                              Last edited by hejpådig; 2008-02-09, 00:26.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X